تعامل کاربران

درک تعامل کاربر و افزایش سریع نرخ تبدیل وبسایت و اینستاگرام

با اندازه‌گیری تعامل کاربر، درک درستی از ارزشی که برای محصول، خدمات یا نام تجاری خود قائل می‌شوید به دست می‌آورید. به نوبه خود، می توانید راه های جدیدی را برای تقویت این تعامل و دستیابی به مشتریان بیشتر پیاده سازی کنید.

 

در حالی که بازاریابان همچنان بر روی دستیابی به مشتریان بیشتر و بهبود استراتژی‌های سئو تمرکز می‌کنند، این تعامل کاربر است که می‌تواند مانند سکوی پرتابی برای شما باشد و نرخ تبدیل بازدید کنندگان سایت را افزایش دهید.سوال اصلی اینجاست آیا مشتریان با برند، وب سایت یا محتوای شما درگیر هستند یا نه؟

بنابراین، بازاریابی تعاملی، نه تنها برای بهبود تجربه کاربر، بلکه برای کمک به تلاش های سئوی شما، باید در خط مقدم هر کاری باشد که انجام می دهید.با اندازه‌گیری تعامل کاربر، به درک ارزشی که برای محصول، خدمات،یا نام تجاری خود گذاشته‌اید و همچنین اینکه آیا تجربه‌ای شایسته،به مشتریان خود ارائه می‌دهید، می‌رسید.

 

تعامل کاربر چیست؟

 

تعامل کاربر اصطلاحی فراگیر برای تعاملات مختلفی است که کاربران با برند، وب سایت، محتوا یا برنامه شما دارند.اگر یک قدم عمیق تر برویم، تعامل کاربر را می توان به عنوان اقدامی توصیف کرد که بازدیدکنندگان پس از تجربه برند یا محتوای شما انجام می دهند.این اقدامات می تواند ورود به سیستم، ثبت نام، دانلود، کلیک، لایک، اشتراک گذاری یا خرید محصول باشد.

با این حال، نحوه تعریف تعامل کاربر ممکن است برای هر کسی متفاوت باشد. این شامل شناسایی این است که کدام تعاملات برای برند شما معنادارتر یا ارزشمندتر هستند.

 

افزایش نرخ تعامل کاربر در اینستاگرام

 

آموزش فوق از کانال یوتیوب جناب بهزاد رزمگیر 

 

چرا تعامل کاربر مهم است؟

 

تعامل کاربر امروزه یک موضوع داغ برای تیم های بازاریابی دیجیتال است. درست است، زیرا تعامل کاربر باعث افزایش ROI(نرخ تبدیل) و سودآوری می شود.تعامل کاربر همچنین یک راه اصلی برای ارزیابی اثربخشی استراتژی و فعالیت های پیام رسانی و برندسازی شما است.

اگر تعامل کم باشد، می تواند به شما هشدار دهد که محتوای شما برای کاربران کیفیت پایینی دارد یا مخاطبان اشتباهی را هدف قرار می دهید.

اساساً تعامل کاربر مهم است زیرا می تواند:

اثربخشی کمپین بازاریابی

اطلاعات آموزنده ای در مورد نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت، محتوا یا برنامه شما ارائه دهید.

هرچه کاربران بسیار درگیر باشند، احتمال بازگشت، خرید و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد محصول یا خدمات شما با دیگران بیشتر است.

اندازه گیری تعامل کاربر همچنین می تواند سرنخ هایی را در مورد نرخ ریزش شما ارائه دهد.نرخ انحراف داده‌هایی را درباره تعاملات منفی با شما، مانند لغو اشتراک یا بی‌صدا کردن اعلامیه‌ها، ارائه می‌کند.

در نهایت، تعامل کاربر برای استراتژی سئوی شما مهم است.

هرچه بازدیدکنندگان مدت بیشتری در وب سایت شما باقی بمانند و هرچه بیشتر با محتوای شما تعامل داشته باشند، الگوریتم های موتورهای جستجو بیشتر متوجه شما می شوند و به عنوان یک سایت قابل اعتماد و معتبر با شما برخورد می کنند و رتبه شما را ارتقا می دهند.

 

پیشنهاد مطالعه:سئو پایه : 9 نکته مهم سئو برای مبتدیان

 

نحوه اندازه گیری تعامل کاربر

 

نه تنها ردیابی و اندازه گیری تعامل کاربر برای بازگشت سرمایه و نتیجه نهایی شما بسیار مهم است، بلکه برای اطمینان از ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن و رضایت مشتری نیز ضروری است.

با این حال، دقیقاً چه چیزی را باید محاسبه کرد؟

کسب و کار و برند شما منحصر به فرد هستند و تنها شما می توانید تعیین کنید که تعامل موفق کاربر برای شرکت شما چیست.

آیا ثبت نام در خبرنامه، دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی یا خرید است؟ ممکن است روی پیوندهای سایر صفحات داخلی کلیک کنید یا اطلاعات بیشتری را درخواست کنید.هنگامی که این موضوع را شناسایی کردید، یکی از راه‌های سودمند برای اندازه‌گیری مشارکت، تقسیم آن به سه دسته است.

مجموع کاربران: کسانی که از وب سایت شما بازدید کرده اند یا یک برنامه را دانلود کرده اند.

کاربران فعال: کسانی که در سایت یا برنامه شما اقدامی معنادار انجام می دهند.

کاربران درگیر: کسانی که اقدامات مهم تری را انجام داده اند.

با تقسیم کاربران به این دسته‌ها، می‌توانید بینش و درک میزان ارزشی که برای هر کدام ارائه می‌دهید به دست آورید.

راه هایی را برای تبدیل آنها به سطح بعدی تعیین کنید. به عنوان مثال، چه چیزی یک کاربر فعال را به یک کاربر فعال تر تبدیل می کند.

سایر معیارهای موجود برای کمک به اندازه گیری تعامل کاربر عبارتند از:

 

بازدید از صفحه

به تعداد بازدید از صفحه در مدت زمان مشخصی نگاه کنید. یک صفحه چند بار بارگذاری و بارگذاری مجدد می شود؟ چند بازدید کننده سایت شما را تنها پس از مشاهده یک صفحه ترک می کنند؟

نرخ پرش

تعداد دفعاتی که بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما وارد می‌شوند و بلافاصله بعد از آن بدون کلیک کردن روی پیوندهای دیگر یا انجام اقدامات بیشتر، آن را ترک می‌کنند چقدر است؟

 

زمان ماندن در سایت

کاربران چقدر در وب سایت شما هزینه می کنند؟

 

زمان ماندن در صفحه

بازدیدکنندگان چه مدت در یک صفحه صرف می کنند؟

 

تبدیل ها

چه تعداد از کاربران یا بازدیدکنندگان نوعی اقدام تبدیلی انجام می دهند، مانند ثبت نام در لیست ایمیل شما یا خرید محصول شما؟ تبدیل ها نشان می دهد که کاربران با محتوای شما درگیر هستند و شما کاری را درست انجام می دهید.

 

محتوای محبوب

کدام محتوا بیشترین تعامل را از سوی کاربران به همراه دارد؟

 

نرخ ریزش

علاوه بر اینها، شما می خواهید تعاملات منفی را دنبال کنید. این تعاملات منفی ممکن است برای همه یکسان نباشد، بنابراین ابتدا آنها را برای برند خود تعریف کنید. این موارد ممکن است شامل مواردی مانند حذف برنامه، لغو اشتراک باشد.

 

ارزش نگاه کردن به این نرخ های ریزش و شناسایی عواملی که باعث چنین عدم درگیری می شود می تواند به شما در یافتن راه هایی برای بهبود کمک کند.البته این فهرست شامل همه چیز نیست و ممکن است اندازه گیری های دیگری را برای کمک به تعیین میزان تعامل کاربر برای برند خاص خود ترجیح دهید.

 

پیشنهاد مطالعه :10 نکته برای نوشتن متن جایگزین Alt خوب برای تصاویر

 

چگونه می توانید تعامل کاربر را بهبود بخشید؟

می‌توانید با یافتن راه‌هایی برای تعامل بیشتر بازدیدکنندگان و تعامل با برند، وب‌سایت، محتوا یا برنامه‌تان، تعامل کاربر را بهبود ببخشید.

در اینجا اقداماتی وجود دارد که می توانید برای انجام این کار انجام دهید.

1. تجربه کاربری بهتر

بهبود تجربه بازدیدکنندگان در وب سایت یا برنامه شما، کلید بهبود تعامل کاربر است.

هرچه تجربیات مثبت بیشتری داشته باشند، ارتباط عمیق‌تری با برند شما دارند.وب سایت خود را به طور منظم ارزیابی کنید تا مشخص کنید چه چیزی می تواند بازدیدکنندگان را از اقدام یا دور کردن سریع آنها باز دارد.

 

بازدیدکنندگان به محض اینکه متوجه شوند باید برای خرید یک حساب کاربری ایجاد کنند، سبد خرید خود را رها می کنند. با اجازه دادن به پرداخت مهمان یا ارائه گزینه های پرداخت شخص ثالث مانند از طریق ارز دیجیتال، این مشکل را برطرف کنید.

همچنین، ناوبری وب سایت را در نظر داشته باشید. اگر بازدیدکنندگان نتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، به جای دیگری خواهند رفت.موارد دیگری که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از سرعت بارگذاری صفحه. کاربران هر چه بیشتر برای دیدن محتوای انتخابی خود منتظر بمانند، بی تاب می شوند و صفحه را ترک می کنند.

 

2. ارائه محتوای جذاب

 

شما باید در ارائه محتوایی که به نظر آن‌ها مفید، قانع‌کننده و جذاب می‌شوند، دقیق باشید تا مورد توجه قرار بگیرید،برای توسعه استراتژی بازاریابی محتوای مناسب، تعیین کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، شخصیت های خریدار ایجاد کنید و محتوای خود را بر اساس آنها بسازید.

برای برانگیختن علاقه، انواع مختلف محتوا را ترکیب کنید. فراتر از ارائه فرصت های بیشتر برای خواندن یک پست وبلاگ یا تماشای یک ویدیو بروید.

به عنوان مثال، آنها را تشویق کنید تا با استفاده از محتوای تعاملی درگیر شوند. این به بازدیدکنندگان شما راهی می دهد تا در تصمیم گیری خود شرکت کنند.

شامل نظرسنجی، پرسشنامه، اینفوگرافیک یا سایر محتوایی که با آنچه ارائه می کنید مطابقت دارد.ایجاد اعتماد و اعتبار با ایجاد محتوایی که کاربران می توانند به صورت رایگان دانلود کنند.همچنین، از تجزیه و تحلیل برای نظارت بر محتوای خود و نحوه درک کاربران آن استفاده کنید، سپس آن را مطابق با بینشی که به دست می آورید، اصلاح کنید.

 

3. به سراغ Personalization بروید

 

شخصی سازی محتوای شما می تواند منجر به نرخ تعامل بالاتر شود.با تلاش برای استفاده از تاکتیک‌های شخصی‌سازی بیشتر، به کاربر احساس خوش‌آمدگویی و بخشی از چیزی بزرگ‌تر می‌کنید.شما آنها را به عنوان یک کاربر مهم می‌شناسید که با احساسات آنها صحبت می‌کند. به نوبه خود، آنها تصمیم می گیرند که بیشتر با شما در ارتباط باشند.

 

4. خدمات مشتری خود را ارتقا دهید

 

هنگام تعامل با برند شما، خدمات مشتری همچنان ضروری است.خوشبختانه، امروزه راه‌های بیشتری برای تعامل با کاربران دارید، از جمله پشتیبانی از چت زنده  که منجر به زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر می‌شود.

یک امتیاز ارتقاء خدمات مشتری، افزایش شهرت، وفاداری مشتری و قابل اعتماد بودن است.

 

5. استراتژی خود را اصلاح کنید

 

تمام داده های اندازه گیری خود را بردارید و از آنها به خوبی استفاده کنید.هم از تحلیل ها و هم از مشتریان خود بیاموزید. نظرسنجی ها را ارسال کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر بازخورد بخواهید.

پس از جمع‌آوری داده‌ها، راه‌هایی را برای بازنگری و تنظیم بخش‌های استراتژی تعامل خود شناسایی کنید.

به دنبال پاسخ برای سوالاتی مانند:

چه چیزی در وب سایت شما محبوب ترین است، یا چه چیزی بیشترین تعامل را دارد؟

چه تیترهایی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند؟

چه چیزی بینندگان را طولانی ترین مدت با کانال رسانه اجتماعی شما درگیر می کند؟ آیا نوع خاصی از ویدیو است؟

هر چیزی که می توانید در مورد بازدیدکنندگان خود بیاموزید و از آن برای بهبود تجربه کاربری و افزایش تعامل استفاده کنید.

 

سخن پایانی

وقتی نوبت به ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق و بلندمدت می رسد، باید بدانید که کاربران چگونه به آنچه پیشنهاد می کنید و به ویژه محتوای شما پاسخ می دهند.ردیابی و اندازه گیری تعامل کاربر راهی برای دانستن اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیاز به ارزیابی مجدد و بهبود دارد.راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید تعامل کاربر را بهبود ببخشید، مانند بهبود تجربه کاربر، ارائه محتوای جذاب‌تر، افزودن شخصی‌سازی، ارتقاء خدمات مشتری و تنظیم دقیق استراتژی خود با آنچه یاد می‌گیرید.

با عمل به این نکات، نه تنها شاهد افزایش تعامل خواهید بود، بلکه مشتریان بیشتر و بیشتر به سمت شما جذب می شوند و در زمان کمتری به مشتریان وفادار تبدیل می شوند.

 

پیشگامان-کسب و کارت رو آنلاین کن 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *