اصول سئو برای مبتدیان

سئو پایه : 9 نکته مهم سئو برای مبتدیان

سئو می تواند برای تازه واردان و کسانی که به تازگی بازاریابی دیجیتال را شروع کرده اند بسیار سخت باشد. اما دانستن برخی نکات سئو برای مبتدیان می تواند به شما کمک کند تا بفهمید از کجا شروع کنید.

 

 

از بین تمام اجزای مختلف بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، اغلب برای مبتدیان گیج کننده ترین است.سئو برای کسب و کار شما بسیار مهم است، زیرا تعیین می کند که چگونه برند شما را می توان آنلاین پیدا کرد و در صفحات نتایج موتور جستجو چقدر رتبه بالایی کسب کردید.بدون استراتژی سئو، بعید است که رتبه کافی برای جستجوهای اینترنتی توسط مخاطبان هدف خود پیدا کنید.

اما با بسیاری از اصطلاحات خاص سئو و تاکتیک‌های پیشرفته، می‌تواند به راحتی برای مبتدیانی که پیش‌زمینه‌ای در سئو ندارند، سخت شود.

خوشبختانه، تنها با چند اقدام ساده، حتی مبتدیان نیز می توانند رتبه بندی وب سایت خود را بهبود بخشند.

برای وردپرس افزونه های yoast , Rankmath پیشنهاد می شود که میتواانید برای سئوی وبسایت خود استفاده کنید.

 

1. تحقیق کلمات کلیدی را کامل کنید

 

یکی از راه‌های اصلی یافتن صفحات شما توسط جستجوگران در موتورهای جستجو، استفاده از کلمات کلیدی است.

کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که در نوار جستجو برای کمک به یافتن صفحات مرتبط وارد می شوند.همه صفحات وب سایت، وبلاگ ها و حتی پست های رسانه های اجتماعی شما باید از کلمات کلیدی برای کمک به رتبه بندی آن عبارات استفاده کنند و در صفحات نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر شوند.

در حین تحقیق در مورد کلمات کلیدی، به دنبال مواردی باشید که حجم جستجوی بالایی دارند اما در رتبه بندی ،دشواری پایینی دارند.

همچنین باید به دنبال کلمات کلیدی کوتاه یک یا دو کلمه و کلمات کلیدی دم بلند باشید که عبارات طولانی تری هستند که می توانند به صفحات شما اضافه شوند.

این به شما کمک می کند تا برای جستجوهای بیشتر رتبه بندی کنید و شانس بیشتری برای یافتن  داشته باشید.

 

2. محتوای طولانی را توسعه دهید

 

محتوای طولانی یک قطعه نوشته منتشر شده است که بین 1000 تا 7500 کلمه است.

این قطعات طولانی‌تر محتوا شانس بالاتری برای رتبه‌بندی برای چندین کلمه کلیدی و پرداختن به بیش از یک موضوع مرتبط دارند.

این می تواند به محتوای شما کمک کند تا مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرد و اعتبار برند شما را در چشم الگوریتم های جستجو بهبود بخشد.

محتوای طولانی شامل موارد زیر است:

پست های وبلاگ مفصل
کتاب های الکترونیکی
مطالعات موردی
راهنمای محصول
بروشورها
جداول اطلاعاتی

 

3. به گوگل بگویید کدام صفحات را نخزد

 

خزیدن اصطلاحی است که اغلب در رابطه با سئو استفاده می شود که ممکن است مبتدیان آن را ندانند.

هنگامی که موتور جستجویی مانند گوگل صفحه ای را “خزنده” می کند، از نرم افزاری به نام خزنده وب برای کشف اطلاعات صفحات وب شما مانند پیوندها، محتوا و کلمات کلیدی استفاده می کند.

این راهی است که گوگل صفحات وب جدید و به روز شده را پیدا می کند و آنها را بر اساس ارتباط، زمینه و ارزش آنها فهرست می کند.

در حالی که خزیدن برای یافتن و رتبه بندی صفحات شما مهم است، ممکن است صفحاتی وجود داشته باشند که مایل نباشید موتورهای جستجو به آنها نگاه کنند.

اینها ممکن است صفحاتی مانند صفحات تشکر، صفحات فرود برای کمپین های تبلیغاتی، صفحات سیاست داخلی یا مطابقت، یا نتایج جستجوی وب سایت شما باشند.

افزودن یک فایل robots.txt به آن صفحات به نرم افزار crawl می گوید که از آن صفحات اجتناب کند.

 

یک ویدیو یوتیوب آکادمی pcore در مورد ساخت فایل robots.txt

 

 

 

4. محتوای باکیفیت ایجاد کنید

 

ایجاد محتوا برای وب سایت و صفحات وب شما فقط به الگوریتم های موتور جستجو جذاب نیست. محتوای شما همچنین باید برای خوانندگان انسانی ارزشمند باشد.

اول از همه، این امر به محبوبیت بیشتر محتوای شما برای مخاطبان کمک می‌کند و همچنین به الگوریتم‌ها کمک می‌کند تا ارزش محتوایی را که تولید می‌کنید، در حین طنین‌اندازی آن با بخش‌های کلیدی مخاطبان شما، ببینند.

وقتی محتوا تولید می کنید، می خواهید مطمئن شوید که برای خوانندگان شما به راحتی قابل خواندن باشد.این بدان معناست که باید از نظر گرامری صحیح باشد و هیچ غلط املایی یا گرامری نداشته باشد.

همچنین باید به گونه ای نوشته شود که برای همه مخاطبان، حتی آنهایی که در صنعت شما متخصص نیستند، در دسترس باشد.

 

5. عناوین صفحه منحصر به فرد ایجاد کنید

 

عنوان صفحه شما یک عنصر مهم سئو است که بسیاری از برندها اهمیت آن را درک نمی کنند.

عنوان شما هم به خوانندگان و هم به الگوریتم های جستجو می گوید که صفحه درباره چه چیزی است و نوع محتوایی که صفحه در آن خواهد داشت.

هر عنوان صفحه ای که ایجاد می کنید باید منحصر به فرد و دقیق به صفحه ای باشد که در آن قرار دارد.

برخی از برندها و شرکت‌ها عناوین صفحه‌های عمومی یکسانی را در چندین صفحه قرار می‌دهند، که می‌تواند مخاطبان و الگوریتم‌های موتور جستجو را گیج کند و به شانس رتبه‌بندی سایت شما آسیب برساند.

شما باید برای ایجاد یک ساختار صفحه تلاش کنید که در آن هر صفحه یک نام منحصر به فرد داشته باشد که آموزنده، دقیق و به راحتی قابل درک باشد.

 

 

پیشنهاد مطالعهسئو منفی:مراقب رقیب باشید و از سایت خود محافظت کنید

 

6. به طور دقیق محتویات صفحه را توصیف کنید

 

عنوان صفحه اولین گام برای توصیف دقیق محتویات یک صفحه است، اما زمینه های دیگری نیز وجود دارد که به خوانندگان و الگوریتم ها کمک می کند تا بفهمند هر صفحه وب در وب سایت شما درباره چیست.

یکی از مواردی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، کلمات کلیدی در صفحه است. شما نمی خواهید صفحات شما برای کلمات کلیدی غیر مرتبط با موضوع مورد نظر رتبه بندی شوند.عنصر دیگری که برای تعیین محتوای یک صفحه مهم است، عنوان متا است. این عنوان جایگزینی است که در انتهای صفحه وب استفاده می شود.

توضیحات متا یکی دیگر از عناصر مهمی است که می توان از آن برای ایجاد منحصر به فرد بودن صفحات خود استفاده کنید.

این توضیح مختصری از یک صفحه است و اغلب در زیر عنوان در پیوند نتیجه جستجو ظاهر می شود.

 

توضیحات متا

 

7. از عنوان و قالب بندی استفاده کنید

 

اصول سئو عنوان سئو h1 h2 h3

روش هایی که در مورد برچسب گذاری و قالب بندی صفحات وب خود انجام می دهید نیز مهم هستند.

هر صفحه وب باید فقط یک عنوان H1 داشته باشد که عنوان اصلی صفحه شما است. از آنجا می‌توانید با استفاده از تگ‌های عنوان H2، H3 و H4 بخش‌ها و زیر سربرگ‌ها را ایجاد کنید.

این به ایجاد سیستمی در صفحات شما کمک می کند که برای مخاطبان و موتورهای جستجو به راحتی قابل درک باشد.

راه‌های دیگر برای بهبود قالب‌بندی صفحات وب شامل استفاده از نقاط Bold و لیست‌های شماره‌دار برای تجزیه اطلاعات و ایجاد قطعات است.

همچنین می‌توانید از پاراگراف‌های کوچک و فضای سفید برای ایجاد کپی و متنی استفاده کنید که خواندن آن آسان‌تر از پاراگراف‌های سنگین و متراکم اطلاعات باشد.

 

پیشنهاد مطالعه:10 ایده نوشتن محتوا

 

8. پیمایش صفحه اصلی و سلسله مراتب سایت خود را برنامه ریزی کنید

 

ناوبری و سلسله مراتب سایت شما برای رتبه بندی صفحات وب شما به صورت آنلاین بسیار مهم است.

همانطور که قبلا ذکر شد، هر صفحه به عنوان و در نتیجه URL خاص خود نیاز دارد. این URL های منحصر به فرد به ایجاد لیست صفحات و ناوبری وب سایت شما کمک می کنند.

ساختار URL شما به الگوریتم های موتورهای جستجو کمک می کند تا ببینند کدام صفحات به صفحات دیگر پیوند داده شده اند، کدام صفحات در ساختار شما اهمیت بیشتری دارند و کدام صفحات زیرمجموعه هستند.

پیمایش صفحه اصلی وب سایت شما می تواند ابزاری عالی برای جمع آوری سلسله مراتب سایت شما باشد.

این به خوانندگان شما و الگوریتم‌های موتور جستجو ایده می‌دهد که سایت شما چگونه ساختار یافته است، کدام صفحات به صورت بازشوی صفحات اصلی هستند و چگونه جریان وب سایت شما افراد را از صفحه‌ای به صفحه دیگر منتقل می‌کند.

 

9. آنچه را که می خواهند در اختیار خوانندگان قرار دهید

 

سئو اغلب به برندها این تصور غلط را می دهد که باید روی الگوریتم ها تمرکز کنند و نه مخاطبانشان. به هر حال، ادعای مقابل صحیح است.

همانطور که الگوریتم های موتورهای جستجو به روز می شوند و پیشرفته تر می شوند، به انواع صفحات و محتوای مورد علاقه خوانندگان توجه بیشتری می کنند و اطلاعات دقیق و مرتبط را ارائه می دهند.

بازدیدکنندگان وب سایت می خواهند بتوانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند، اطلاعات مورد نظر خود را بیابند و با محتوای شما درگیر شوند.

با تمرکز بر ایجاد یک سفر وب سایت و تجربه مشتری که خوانندگان را برای اطلاعات بیشتر باز می گرداند، رتبه بندی وب سایت شما و اعتبار آن با موتورهای جستجو مانند Google دنبال خواهد شد.

این به شما امکان می دهد یک وب سایت قوی با محتوای قدرتمند و قانع کننده ایجاد کنید که برای مخاطبان و موتورهای جستجوی شما جذاب باشد.

در حالی که سئو ممکن است در ظاهر بسیار زیاد به نظر برسد، تنها با رعایت چند نکته سئو برای مبتدیان و به کار بردن آنها در برند خود، می توانید پیشرفت بزرگی را مشاهده کنید.

سئو یک استراتژی بلندمدت است که شما دائماً باید روی آن کار کنید تا بهترین نتایج را ببینید، به بالای صفحه نتایج موتور جستجو بروید و شهرت برند خود را افزایش دهید.

همیشه جایی برای بهبود سئو وجود دارد، حتی اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید.

 

پیشگامان-کسب و کارت رو آنلاین کن 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *