بازار یابی موبایلی

تاکتیک های بازاریابی موبایلی

تاکتیک های بازاریابی موبایلی: از آنها برای بهبود استراتژی های دیجیتال خود استفاده کنید.

 

آخرین داده ها در مورد استفاده از تلفن همراه نشان داده است که مردم بیشتر از همیشه زمان خود را صرف استفاده از دستگاه های تلفن همراه می کنند. میزان استفاده ممکن است بسته به سن، مکان و علایق متفاوت باشد، اما نمی‌توان انکار کرد که بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف تعامل با ابزارهای خود می‌کنیم.

 

اگر شما یک بازاریاب هستید احتمالاً می دانید این به چه معناست. تصادفی نیست که بسیاری از متخصصان از قبل ترجیح می دهند کمپین های اول موبایل را اجرا کنند و استراتژی های خود را در این قالب ساختار دهند. بیش از هر زمان دیگری، شما فرصت های جدید زیادی در مقابل خود یا در مقابل مخاطبان خود دارید.

 

از آنجایی که مردم به گوشی‌های هوشمند، ساعت‌ها یا تبلت‌های خود نزدیک‌تر هستند، می‌توانید از این نزدیکی استفاده کنید و به تاکتیک‌های بالقوه بازاریابی موبایلی فکر کنید که برند شما را به عموم نزدیک‌تر نگه می‌دارد و در عین حال تجربه شخصی‌تر و به موقع‌تر را ارائه می‌دهد.

 

چه در حال اجرای یک برنامه تلفن همراه باشید یا نه، فرصت ها وجود دارد و این یک واقعیت است که نگه داشتن این کانال ها در رادار خود به شما در بهبود عملکرد کمپین های خود کمک می کند.

 

اگر می‌خواهید از استراتژی‌های دیجیتال خود حداکثر استفاده را ببرید، تاکتیک‌های بازاریابی موبایلی را که فکر می‌کنم مهم‌ترین آنها هستند را بررسی کنید!

 

 

برای شروع، آیا به اپلیکیشن موبایل نیاز دارم؟

 

همه ما می دانیم که توسعه یک برنامه از ابتدا به بودجه قابل توجهی نیاز دارد.

داشتن یک اپلیکیشن موبایل ابزارهای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد تا به مخاطبان خود نزدیک شوید، اما مهم است که بدانید آیا ارزش چنین سرمایه گذاری را دارد یا چه زمانی باید آن را انجام دهید. در اینجا چند سوال وجود دارد که می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند:

 

مخاطب هدف من کیست؟

 

آیا مخاطب من واقعاً کاربر اپلیکیشن موبایل است؟

 

آیا برنامه دیگری وجود دارد که همین کار را انجام دهد؟

 

چگونه برنامه من به مردم کمک می کند تا تجربه بهتری با نام تجاری من داشته باشند؟

 

هدف برنامه من چیست؟ خدمات ؟ آموزشی؟ فروشگاهی؟

 

چه مقدار بازدهی را انتظار دارم؟

 

آیا من بودجه لازم برای سرمایه گذاری در یک برنامه با کیفیت بالا را دارم؟

 

پس از پاسخ دادن به سوالاتی از این دست، کمی زمان بگذارید تا درباره آن فکر کنید و سناریوی فعلی را تجزیه و تحلیل کنید، در این صورت احتمالاً ایده بهتری در مورد امکان‌سنجی توسعه یک برنامه خواهید داشت . اگر تصمیم دارید با آن پیش بروید، فرصت های زیادی برای استفاده وجود دارد.

 

اعلانات (Notifications)

اگر همین الان به مرکز اعلان‌های گوشی خود نگاه کنید، تقریباً مطمئن هستم که برخی بنرها منتظر شما هستند تا روی آنها کلیک کنید، درست است؟ این یکی از اصلی ترین تاکتیک هایی است که اپلیکیشن ها برای نمایش اطلاعات و پیشنهادات مرتبط به کاربران خود اعمال می کنند.

قبل از اجرای آن، مهم است که دو نوع مختلف اعلان‌هایی را که دریافت می‌کنیم یا ارسال می‌کنیم، بشناسیم:

 

 

اعلان های فشاری

 

اینها احتمالاً همان هایی هستند که باعث می شوند تلفن شما چندین بار در روز بوق بزند. اعلان‌های فشاری با هدف ایجاد علاقه به پیشنهاد محصول یا خدمات ارسال می‌شوند. این می تواند یک تخفیف، تبلیغ، اخبار یا فقط با هدف جلب توجه و کلیک شما باشد. برخی از نمونه‌ها یک فیلم جدید در پلتفرم پخش شما یا یک کوپن تخفیف در یک برنامه تحویل است.

 

اعلان ها را بکشید

احتمالاً روی این موارد کلیک خواهید کرد. اعلان‌های کششی آن‌هایی هستند که وقتی قبلاً با یک برنامه تعامل داشته‌اید دریافت می‌کنید و به شما بازخورد یا به‌روزرسانی می‌دهد. برخی از نمونه ها زمانی است که غذای شما از رستوران خارج شده است یا زمانی که محصولی که سفارش داده اید رسیده است.

برای استراتژی‌های اعلان‌ها، باید تا حد ممکن خلاق‌تر باشید و از تمام ویژگی‌هایی استفاده کنید که یک برنامه تلفن همراه به شما اجازه می‌دهد تا ارتباطات شخصی‌سازی‌شده‌تری را ارسال کند، که احتمال کلیک‌ها را افزایش می‌دهد و کاربرانتان را به انجام وظیفه‌ای که هدفتان است هدایت می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: 10 ایده نوشتن محتوا

 

پیام رسانی به عنوان ابزار بازاریابی: SMS + Whatsapp

 

خوب، ما می دانیم که مردم بسیار بیشتر به تلفن های خود متصل هستند. وقتی صحبت از برنامه های پیام رسانی به میان می آید، این کانال نیز بسیار مهم است زیرا مردم از آن به عنوان راهی سریع برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده خود استفاده می کنند.

احتمالاً روزی چندین بار اعلان‌های مسنجر را دریافت می‌کنید و به محض اینکه وقت دارید آن‌ها را می‌خوانید. اگر شماره تلفن مخاطبان خود را داشته باشید، این می‌تواند راه خوبی برای نزدیک‌تر ماندن به مخاطبان باشد.

از چه طریقی میتوانم شماره کاربران هدف را گیر بیاورم؟ از اینستاگرام! کلیپ زیر را ببینید و شماره های نامحدود مشتریان فعال در حوزه کاری خودتون رو پیدا کنید.

 

 

می‌توانیم اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را منبعی برای اعلان‌های فشاری در نظر بگیریم. در بازاریابی موبایلی این می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچکی که هنوز برنامه‌ای را اجرا نمی‌کنند و می‌خواهند محصولات، راه‌اندازی‌ها، پیشنهادهای فصلی یا تخفیف‌ها را تبلیغ کنند، مفید باشد. ایجاد لیست های پخش با یک کپی عالی که منجر به پیوند می شود یا حتی برای تبدیل از طریق چت، ممکن است به شما کمک کند فرصت های فروش خوبی کسب کنید.

همین استراتژی را می توان برای پیامک نیز اعمال کرد. تفاوت در اینجا این است که این نوع پیام ممکن است هزینه داشته باشد. یک پلتفرم برای ارسال چندین پیام درست مانند خود شرکت مخابراتی مورد نیاز است، که ممکن است برای هر پیام یا برنامه ماهانه/سالانه هزینه دریافت کند.

پیام های اس ام اس می توانند متمایز باشند، اما این کانال دیگر برای پیام های شخصی استفاده نمی شود. مزیت دیگر این است که نیازی به اتصال به اینترنت نیست، بنابراین تنها داشتن سیگنال تلفن برای ارسال پیام کافی است.

 

SOLOMO: مکان مناسب در زمان مناسب

اصطلاح SOLOMO مجموعه ای از حروف اول است: Social + Location + Mobile. امکاناتی را به ارمغان می آورد که توسط این سه متغیر قابل بررسی است.

 

افزودن موقعیت مکانی کسب و کار خود در گوگل یا اینستاگرام؛

وقتی افراد در مکان های خاصی هستند، از افراد دعوت کنید تا کسب و کار شما را در شبکه های اجتماعی برچسب گذاری کنند.

یک برچسب کد QR اضافه کنید تا از بازدیدکنندگان در Google  نظر بخواهید.

در بازاریابی موبایلی با لوگوی خود یا هر نماد برند دیگری ،محیط های زیبایی برای عکس ها ایجاد کنید. این می‌تواند یک میز، بشقاب، لیوان یا حتی سناریوهای شخصی‌سازی شده برای عکس‌ها باشد.

هدف اصلی در اینجا این است که خلاق باشید و برند خود را متمایز کنید در حالی که مردم محصول یا خدمات شما را تجربه می کنند. تاکتیک‌های SOLOMO می‌توانند ارزان و ساده باشند، اما شانس زیادی برای گرفتن نتایج خوب با آن وجود دارد.

 

بازاریابی مبتنی بر مکان (LBM)

با این حال، وقتی صحبت از LBM می شود، استراتژی این است که با شخصی سازی بر اساس موقعیت مکانی یک شخص/کسب و کار کار کنید.

یک مثال خوب از آن زمانی است که در فرودگاه هستید و در مورد پرواز خود اعلان دریافت می‌کنید یا زمانی که ایمیلی از رویدادی در شهرتان دریافت می‌کنید.

راه های زیادی برای استفاده از این امکان وجود دارد، به خصوص اگر شرکت شما یک اپلیکیشن موبایل داشته باشد. داشتن موقعیت مکانی یک شخص به این معنی است که شما می توانید انواع خاصی از ارتباطات را تنظیم کنید، مانند ارسال دعوت نامه برای بازدید از یک فروشگاه در زمانی که آنها به فروشگاه نزدیک هستند یا نقشه رقبای خود را ترسیم کنید و زمانی که مشتریان شما در یکی از فروشگاه های شما هستند، ارتباطات شخصی ارسال کنید.

حتی راه های ارزان تری نیز برای استفاده از این استراتژی در حوزه بازاریابی موبایلی وجود دارد. اگر پایگاه مخاطبین با کدهای تلفن دارید، می‌توانید به مناطق تقسیم کنید و پیشنهادات مختلف را به مکان‌های خاص ارسال کنید. یکی دیگر از راه‌های اعمال استراتژی LBM، اجرای نظرسنجی با مخاطبان است تا بدانند آنها کجا هستند و پایگاه مخاطبین خود را با این اطلاعات غنی کنید و امکانات جدیدی برای تقسیم‌بندی و شخصی‌سازی ایجاد کنید.

بسیار مهم است که در نظر داشته باشید که مراقبت از موقعیت مکانی مشتری بسیار جدی است و بسته به اینکه ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد.

 

پیشنهاد مطالعه :تحقیق کلمات کلیدی YouTube راهنمای جامع

 

تبلیغات

 

برای بازاریابی موبایلی راه های زیادی برای برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی در محیط دیجیتال وجود دارد.

اولین چیزی که باید بدانید این است: کدام مخاطبان را هدف دارم؟ هنگام ایجاد یک کمپین پولی، بسیار مهم است که بدانید دقیقاً چه کسی را هدف قرار می دهید. انواع مختلف تقسیم بندی ایجاد کنید و سعی کنید طوری فکر کنید که انگار شما فردی هستید که به دنبال محصول یا خدمات خود هستید.

اگر می‌دانید که تعداد زیادی از افراد در جستجوی محصولات یا خدمات شما در گوگل هستند، راه‌اندازی یک کمپین پولی با Google Ads ممکن است برای شروع جالب باشد.(متاسفانه به دلیل تحریم این قابلیت برای ما وجود ندارد)

با این حال، امکانات دیگری مانند اجرای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی یا کار با تبلیغات برنامه‌ای وجود دارد، بنابراین می‌توانید به‌طور خودکار فضاهای دیجیتالی را برای تبلیغات با توجه به ترجیحات خود خریداری کنید. این روش خوبی برای کار با بخش‌های خاص در کانال‌های مختلف است.

 

رسانه های اجتماعی

 

ما چند بار در این مقاله به این موضوع اشاره کرده ایم، اما خوب است که یک موضوع خاص برای رسانه های اجتماعی داشته باشید. در اینجا فرصت های زیادی وجود دارد که باید به آنها فکر کنید، مانند ابتکارات پولی و رشد ارگانیک.

مهم نیست محصول، خدمات، عمومی یا استراتژی شما چیست، نکاتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا نتایج بهتری برای استراتژی های خود در رسانه های اجتماعی داشته باشید:

نمایه مشخص و مارک دار داشته باشید. با مخاطبان خود به گونه ای ارتباط برقرار کنید که مردم فوراً متوجه شوند که پستی از شما می بینند.

محتوای مرتبط تولید کنید. سعی کنید بفهمید مخاطبان شما چه نوع محتوایی را دوست دارند مصرف کنند و آنچه را که می خواهند به آنها بدهید.

ثابت و مستمر فعالیت داشته باشید. مردم هر روز از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، پس چرا هر روز به آنها «سلام» ندهیم؟

از پلتفرم ها بیشترین بهره را ببرید. می‌توانید از نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها، ویدیوها، گرایش‌ها و همه امکاناتی که پلتفرم ارائه می‌دهد استفاده کنید. این یک راه خوب برای جلب مشارکت و گرفتن بازخورد مفید است.

با اینفلوئنسرهای دیجیتال شریک شوید. این افراد سخنرانان حرفه ای در مورد محصولات هستند و به برندها کمک می کنند تا در جایگاه های خاص به مخاطبان بالاتری دست یابند. آنها معمولاً مردمی وفادار و قابل اعتماد دارند، بنابراین می‌تواند ایده خوبی برای راه‌اندازی کمپین‌های فصلی باشد.

بار دیگر، خوب است به خاطر داشته باشید که مخاطبان شما بیشتر از چه کانال های اجتماعی استفاده می کنند. به این ترتیب، می توانید روی افراد قوی تر تمرکز کنید و به استراتژی های ورود به دیگران فکر کنید.

 

یک بازاریاب مبتنی بر داده باشید

 

همه تاکتیک های ذکر شده در بالا ممکن است بینش هایی را برای شما به ارمغان بیاورند تا به شما در درک نتایج خود کمک کنند. این می تواند نرخ پاسخ در مسنجر، تعداد دانلودها، کلیک ها، ROI(بازدهی) و غیره باشد.

هر زمان که استراتژی جدیدی را برنامه ریزی می کنید، به نحوه جمع آوری داده ها، معیارها و بازخوردهای مرتبط از آن فکر کنید. فرآیندی را برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده هایی که جمع آوری می کنید ایجاد کنید. بنابراین، شما قادر خواهید بود اهدافی را تعیین کنید و درک بهتری از آنچه برای دستیابی به نتایج بهتر باید انجام دهید، خواهید داشت.

اجرای تست ها نیز برای به دست آوردن بینش در مورد پیشرفت های بالقوه هوشمندانه است. می توانید کانال های جدید، کپی ها، طرح ها و غیره را امتحان کنید. یک بار دیگر، به یاد داشته باشید که نتایج خود را اندازه گیری کنید، تا واقعاً بدانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.

راه دیگر برای جمع آوری اطلاعات مرتبط، ایجاد تجربیات تعاملی برای مخاطبان است. شما می‌توانید ماشین‌حساب، اینفوگرافیک، آزمون‌ها و بسیاری از انواع دیگر محتوا بسازید در حالی که به طور طبیعی بازخورد مخاطبان خود را دریافت می‌کنید و به آن‌ها کمک می‌کنید تا با برند خود درگیر شوند و تجربه شخصی‌تری داشته باشند.

 

سخن پایانی 

راه‌های زیادی را دیدید که می‌توانید با استراتژی بازاریابی تلفن همراه خود پیش بروید، و راه‌های زیادی برای بررسی وجود دارد.هر تاکتیک بازاریابی موبایلی را که می خواهید اعمال کنید، اگر فقط یک یا همه آنها را به کار ببرید، به خاطر داشته باشید که مخاطبان شما همیشه به تلفن های خود نزدیک تر هستند و زمان بیشتری را با آنها می گذرانند. سعی کنید تا حد امکان همدل، به موقع و شخصی باشید.

پیشگامان-کسب و کارت رو آنلاین کن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *