مراحل زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین خود و افزایش فروش و درآمد کلی خود بردارید. در پیشگامان به برخی از موثرترین نکات بهینه سازی تجارت الکترونیک نگاهی می اندازیم.
1: صفحات محصول خود را بهبود بخشید
یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید صفحات محصول شما بازدیدکنندگان را در سایت شما نگه می دارد و آنها را برای خرید متقاعد می کند.
در حالت ایده آل، وب سایت شما باید به راحتی قابل پیمایش باشد و به بازدیدکنندگان اجازه دهد تا محصولات یا محصولات جدید را بر اساس دسته بندی پیدا کنند.(در فروشگاه های آنلاین ایجاد دسته بندی مناسب از نظر معیار های سئو اولین و مهمترین کاری است که باید انجام دهید)
توصیه می شود از breadcrumbs استفاده کنید به مشتریانتان کمک میکند که در کدام از صفحه سایتتان هستند(مثال:خانه»لوازم الکترونیک»الجی»ماشین لباسشویی) همچنین موتور های جستجو بهتر ساختار سایت شما را درک می کنند.
مطمئن شوید که صفحات محصولات شما همگی دارای عناوین سئو دوستانه هستند که برای بازدیدکنندگان جذاب هستند. این نه تنها به رتبه بندی صفحات محصول شما در SERP کمک می کند، بلکه به بازدیدکنندگان در یافتن آنچه به دنبال آن هستند نیز کمک می کند.
استفاده از تصاویر یونیک و با کیفیت محصول را نیز فراموش نکنید.
تصاویر نمایش داده شده به بازدیدکنندگان نشان می دهد که در صورت خرید چه چیزی دریافت خواهند کرد، بنابراین مهم است که تصاویر شما جنبه های مختلف محصول را نشان دهند.
توضیحات محصول نیز کلیدی است. ممکن است محصول شما با توضیحات سازنده همراه باشد، اما بهتر است خودتان آن را بسازید.
این به توصیف برند شما شخصیت بیشتری می بخشد، که اغلب می تواند برای بازدیدکنندگان جذاب تر باشد.
2: از شخصی سازی استفاده کنید
طی چند سال گذشته، شخصیسازی به یک جزء کلیدی در موفقیت تجارت الکترونیک و تقریباً هر تجارت آنلاین تبدیل شده است.
در واقع، وقتی بتوانید شخصی سازی خوبی داشته باشید، می توانید 15 درصد افزایش سود را متوجه شوید. این به این دلیل است که 45٪ از خریداران پس از ارائه توصیه های شخصی به احتمال بیشتری خرید می کنند.
اساساً، با شخصیسازی محتوای خود، پیشنهادات/محتوای مرتبط با مشتریان خود را نشان میدهید.
بنابراین، سوال اصلی اینه چگونه شخصی سازی را انجام دهید؟ همه چیز به داده هایی برمی گردد که از تجزیه و تحلیل اجتماعی و وب به دست آورده اید که به شما نشان می دهد مشتریان شما چه کسانی هستند، به چه چیزی علاقه مند هستند و از چه صفحاتی در سایت شما بازدید کرده اند.
شخصی سازی برای فروشگاه آنلاین شما می تواند به شیوه های مختلفی انجام شود. در اینجا فقط چند روش وجود دارد که در آنها می توانید از شخصی سازی به نفع خود استفاده کنید:
روی محتوای مرتبط تمرکز کنید.
محصولات توصیه شده یا مرتبط را برجسته کنید. 68 درصد از درآمد فروشگاه های آنلاین از این بخش، در صفحات محصول حاصل می شود.
ناوبری سایت را بر اساس علایق بازدیدکنندگان خود تنظیم کنید.
ایمیل های بازاریابی مرتبط با رفتار
ارائه تخفیف های شخصی
پیشنهادات را بر اساس مکان بازدیدکنندگان ایجاد کنید، که میتواند تبدیلها را تا 200% افزایش دهد.
پیشنهاد:پردرآمدترین ایده های طراحی سایت را از مجله پیشگامان مطالعه کنید.
3: از Upsell (افزایش فروش) استفاده کنید
میتوانید مشتریان را تشویق کنید تا نسخه گرانتری از محصولی را که به آن علاقه نشان میدهند، خریداری کنند.
این کار را می توان در صفحه محصول، در طول فرآیند پرداخت، یا پس از بررسی انجام داد.
برای اینکه در افزایش فروش کارآمد باشید، باید معنی ارزش افزایش فروش را درک کنید، قیمت فروش را به درستی تعیین کنید (حدود 60٪ ارزان تر از آنچه در سبد خرید است)، گزینه ارسال رایگان ،بن تخفیف ویژه ،و از اثبات نظرات اجتماعی در مورد محصول برای فروش جذاب تر استفاده کنید.
این قدمی برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین و می تواند تبدیل شما را دو برابر کند.
4: بهینه سازی فروشگاه آنلاین برای موبایل
با توجه به اینکه افراد بیشتری از دستگاه های تلفن همراه خود به جای رایانه های رومیزی یا لپ تاپ استفاده می کنند، ضروری است که مطمئن شوید وب سایت شما برای موبایل مناسب است.
یکی از مؤثرترین راههای بهینهسازی وبسایت برای دستگاههای تلفن همراه، کار بر روی سرعت بارگیری صفحهتان است.
بارگذاری صفحه صرف نظر از دستگاه مهم است، اما 40٪ از کاربران تلفن همراه اگر بیش از سه ثانیه طول بکشد از سایت شما خارج می شوند.
به علاوه، زمانی که زمان لود صفحات و رندر شما خوب باشد، در مقایسه با وبسایتهای با بارگذاری آهسته، میتوانید تعامل کلی خود را تا 50 درصد افزایش دهید. این به شما شانس بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری وفادار می دهد.
به منظور افزایش سرعت سایت خود، باید مطمئن شوید که از یک قالب بهینه و واکنش گرا استفاده می کنید، از یک افزونه کش(افزونه wp-rocket برای سایت وردپرسی فوق العادس پیشنهاد میکنم استفاده کنید نسخه ریگان ندارد ولی ما برای شما نسخه پولی را برای شما قرارداده یم ♥) استفاده کنید که محتوا را سریعتر ارائه می دهد
دانلود نسخه پولی wp-rocket برای وردپرس
و سرعت خود را به طور منظم از طریق ابزار جستجوگر گوگل بررسی کنید.
5: فروش فوریت (ترس از دست دادن ) ایجاد کنید
چگونه کار می کند؟ شما باید احساس فوریت (جاماندن از خرید و تمام شدن محصول) ایجاد کنید، زیرا این امر باعث می شود افراد در اسرع وقت اقدام کنند.
در نهایت، آنها میخواهند چیزی را در حالی که هنوز در دسترس است به دست آورند. این نوع واکنش را می توان با پیام بازاریابی مناسب تحریک کرد.
فروش فوریت برای فروشگاه های آنلاین عالی است. با این حال، باید مطمئن شوید که FOMO (ترس از دست دادن) را تحریک میکنید، از کلمات فوری استفاده کنید و در مشتری ترس جاماندن از خرید و یا تخفیف ویژه را ایجاد کنید.
میتوانید نمایش سطوح موجودی، و/یا نمایش یک تایمر شمارش معکوس را در صفحه محصول یا صفحه اصلی ارائه دهید.
6: رها شدن سبد خرید را کاهش دهید
یکی از مشکلات اصلی فروشگاه های آنلاین در هنگام فروش، رها شدن سبد خرید است.
در واقع، تحقیقات نشان می دهد که میانگین رها شدن سبد خرید 69 درصد است.
در حالی که این ممکن است طبیعی باشد، شما می خواهید کسب و کار شما تا حد امکان موفق باشد، به این معنی که می خواهید آن نرخ را کاهش دهید. بنابراین، با توجه به آنچه گفته شد، چه اقداماتی می توانید برای کاهش نرخ رها شدن سبد خرید خود انجام دهید؟
دلیل رایجی که بازدیدکنندگان هنگام پرداخت سبد خرید خود را رها می کنند، به دلیل غافلگیری است، به خصوص موارد مربوط به هزینه(هزینه ارسال،مالیات های مخفی و هزینه خدمات که در صفحه محصول ذکر نشده است)
بنابراین، هر زمان که توانستید، حمل و نقل رایگان ارائه دهید، زیرا تحقیقات نشان می دهد که 47٪ از مشتریان هنگامی که متوجه می شوند باید هزینه حمل و نقل را پرداخت کنند، سبد خرید خود را رها می کنند.
بنابراین، ارسال رایگان یکی از رایج ترین و موثرترین مشوق ها برای کسانی است که به صورت آنلاین خرید می کنند.
اگر تصمیم دارید حمل و نقل رایگان ارائه دهید، با قراردادن بنرهای جذاب در سایت بازدیدکننده را مطلع سازید که سفارش از سایت شما ارسال رایگان دارد.
یکی دیگر از محدودیتها برای خریداران، ایجاد یک حساب کاربری برای پرداخت است. در واقع، این تقریباً 37 درصد از خریداران را دور میکند.
بنابراین، به جای نیاز به یک حساب کاربری برای پرداخت، آن را به یک گزینه تبدیل کنید. همچنین می توانید اجازه دهید خرید تکمیل شود و سپس به مشتری فرصتی برای ذخیره اطلاعات خود و به روز ماندن هشدارهای حمل و نقل ارائه دهید.
آنها پس از تکمیل خرید خود نسبت به ایجاد یک حساب کاربری بسیار استقبال خواهند کرد.
در نهایت، می توانید ایمیل ها و کوپن های ترک سبد خرید را ارسال کنید.
اگر شخصی چیزی را در سبد خرید خود جا گذاشته و شما به ایمیل او دسترسی داشته باشید، میتوان یک ایمیل ترک برای او ارسال کرد.
به طور کلی، یکی دو ساعت بعد از اینکه سبد خرید را رها کردند، یکی دیگر را در روز بعد و سپس یک مورد آخر را در روز بعد (سوم) ارسال می کنید.
در این ایمیلها، مطمئن شوید که از آنها میپرسید که آیا مشکلی در فرآیند تسویهحساب دارند، اقلامی را که در سبد خرید ماندهاند را نشان میدهید و یک کوپن به عنوان انگیزه برای بازگشت به سبد خرید و تکمیل فرآیند پرداخت ارائه میکنید.
سخن پایانی
نرخ تبدیل برای موفقیت کلی فروشگاه آنلاین شما بسیار مهم است. به هر حال، اگر یک بازدیدکننده را به خریدار تبدیل نکنید، به درآمد و افزایش فروش نخواهید رسید. بهینه سازی فروشگاه آنلاین خودتون را با رعایت این نکات افزایش دهید.
هنگامی که شروع به پیاده سازی نکات بالا برای بهینه سازی فروشگاه آنلاین خودکردید، تفاوت ها را به مرور متوجه شوید.تشکر از همراهیتان♥
جهت مشاوره رایگان و سئو سایت فروشگاهی با ما ارتباط برقرار کنید.
پیشگامان-کسب و کارت رو آنلاین کن