لینک مرده

پیوند های مرده :چگونه می توانیم از استراتژی های لینک سازی خود محافظت کنیم؟

طبق آمار Ahref حدود 66.5 درصد از لینک ها به سایت  مرده هستند. چگونه می توانیم از استراتژی های لینک سازی خود محافظت کنیم؟

 

داشتن لینک های مرده در وب سایت شما برای سئوی شما خوب نیست زیرا بازدیدکنندگان شما  به صفحات 404 می برد و باعث می شود گوگل دامنه شما را با قدرت کمتری ببیند. به همین دلیل، لازم است درک کنیم که استراتژی ساخت لینک چقدر مهم است و چگونه از داشتن پیوندهای مرده جلوگیری کنیم.

 

احتمالاً تجربه بررسی یک وب سایت یا یک پست وبلاگ، کلیک کردن روی یک پیوند برای بررسی اطلاعات و دیدن یک صفحه 404 را پشت سر گذاشته اید. آزاردهنده است، درست است؟ اما، بیشتر از آن: پیوندهای مرده برای استراتژی سئو مضر هستند.

برخی از ما ممکن است فکر کنیم که وب سایت ها لینک های خراب زیادی ندارند. اگر با آن موافق هستید، ما چند خبر (بد) برای شما داریم. طبق سایت Siteefy، حدود 1.17 میلیارد وب سایت در جهان وجود دارد که 83 درصد از آنها غیرفعال هستند.

 

بنابراین، آیا همه پیوندهایی را که حدود دو یا چند سال پیش در پست های وبلاگ خود درج کرده اید، به خاطر دارید؟ چگونه می توانید مطمئن شوید که آنها هنوز آنجا هستند؟ اگر اینطور نباشد، نتایج ارگانیک شما تحت تأثیر قرار می گیرد.

اخیرا، Ahrefs مطالعه‌ای را راه‌اندازی کرده است که نشان می‌دهد چگونه ۶۶.۵ درصد از لینک‌ها به سایت‌ها در ۹ سال گذشته پوسیده شده‌اند و دلایل اصلی این اتفاق چیست. ما در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد و همچنین به شما آموزش می دهیم که چگونه از داشتن لینک های مرده در دامنه خود جلوگیری کنید تا آن را قوی تر کنید.

 

با لینک های وب سایت چه اتفاقی می افتد؟

 

Ahrefs یک نرم افزار بسیار محبوب در بین افرادی است که با سئو کار می کنند. برخی از ابزارهای آن عبارتند از ممیزی سایت، ساخت لینک، تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا که برای ساختن استراتژی های دیجیتال و تصمیم گیری بهتر بسیار مفید هستند.

از ژانویه 2013، Ahrefs نحوه عملکرد لینک های صفحات وب را تجزیه و تحلیل می کند و به گفته آنها، 66.5 درصد از لینک هایی که به 2،062،173 وب سایت اشاره می کنند پوسیده شده اند. علاوه بر این، 6.45٪ از آنها دارای خطاهای موقت هستند.

این برای تجربه کاربران و همچنین برای سئو بسیار بد است زیرا گوگل آن را به عنوان موضوعی می شناسد که می تواند بر موقعیت وب سایت ها در SERP تأثیر بگذارد.

 

چرا لینک ها از بین می روند؟

 

دلایل مختلفی برای از بین رفتن یک لینک وجود دارد. مطالعه Ahrefs درباره این موضوع 7 مورد رایج را شناسایی کرد:

 

کاهش (47.7%)
لینک حذف شد (34.2%)
خطای خزیدن (6.45%)
تغییر مسیر (5.99%)
یافت نشد (4.11%)
غیر متعارف (0.82%)
noindex (0.73%)

 

یک صفحه وقتی حذف می‌شود و از بین می‌رود نمی‌توان آن را خزیده یا فهرست کرد. زمانی اتفاق می افتد که خود صفحه یا دامنه دیگر وجود نداشته باشد.

از طرف دیگر، پیوند حذف شده متفاوت است زیرا صفحه هنوز وجود دارد، اما دیگر به شما پیوند نمی دهد. معمولاً در حین به‌روزرسانی محتوا یا فقط به این دلیل اتفاق می‌افتد که مسئول وب‌سایت تصمیم گرفت دیگر به شما پیوند ندهد.

 

یک خطای خزیدن زمانی اتفاق می افتد که یک موتور جستجو (مثلاً گوگل) سعی می کند به یک صفحه وب دسترسی پیدا کند و با شکست مواجه شود. اگر صفحه بعد از خزیدن جدید ظاهر شود، مشکل حل شده است. اما، اگر اینطور نباشد، صفحه ممکن است سقوط کند.

ریدایرکت 301 یک اقدام بسیار رایج در هنگام مهاجرت یک وب سایت است. با این حال، لازم است مطمئن شوید که پیوند به URL درست منتقل می شود و همچنین از تغییر مسیرهای بیش از حد اجتناب کنید. هنگامی که پیوند به درستی هدایت نشود، وضعیت آن به گم شده تغییر می کند.

وقتی پیوندی پیدا نشد، به این معنی است که صفحه حذف شده است. بنابراین، اگر تغییر مسیر انجام نشود یا محتوای جدیدی در آن لینک منتشر شود، وضعیت تغییر نخواهد کرد.

 

یک صفحه غیر متعارف چیزی است که لازم نیست نگران آن باشید. وقتی آن را در گزارش حسابرسی می بینید، به این معنی است که پیوند به تازگی مکان خود را تغییر داده است، مانند آنچه که وقتی از HTTP به HTTPS تغییر می کند، اتفاق می افتد.

صفحاتی که به عنوان “noindex” علامت گذاری شده اند توسط Ahrefs گم شده در نظر گرفته می شوند زیرا اگرچه وجود دارند اما در موتورهای جستجو یافت نمی شوند.

در نهایت، باید به خاطر داشته باشیم که Ahrefs از ابزارهای خود برای توسعه این مطالعه استفاده کرده است. اما، هنگامی که وب سایت خود را بررسی می کنید، نرم افزارهای خوب دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، مانند SEMRush یا Screaming Frog.

 

پیشنهاد مطالعه:سئو منفی:مراقب رقیب باشید و از سایت خود محافظت کنید

 

چرا استراتژی ساخت لینک برای سئو مهم است؟

 

هنگامی که ما پیوندهایی را در یک وب سایت یا وبلاگ قرار می دهیم، به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهیم که آنها را بررسی کنند. علاوه بر این، به گوگل اطلاع می دهیم که صفحه ما به سایر صفحات داخلی و خارجی نیز متصل است.

بنابراین، همانطور که هرگز به یک دوست توصیه بدی برای چیزی نمی‌دهید، همین کار را با عموم خود و گوگل که به آنها پیوندهایی به وب‌سایت‌های بد ارائه می‌دهد، انجام نمی‌دهید، درست است؟ به همین دلیل است که پیوندهای شما باید بسیار خوب باشند تا سئوی شما از طریق اقدامات درون صفحه و خارج از صفحه کار کند.

 

سئو روی صفحه

 

این نوع سئو شامل تمامی لینک های داخلی سایت یا وبلاگ شما می شود. با این حال، موضوع فقط درج پیوندها نیست، بلکه انجام آن بر اساس یک استراتژی است.

خوشه موضوعی مهمترین آنهاست زیرا تعیین می کند که کدام مقاله برای استراتژی سئوی شما ضروری است، بنابراین تمام مقالات مرتبط با یک موضوع به آنها پیوند داده می شود.

 

پیشنهاد مطالعه:سئو پایه : 9 نکته مهم سئو برای مبتدیان

 

سئوی خارج از صفحه

 

سئوی خارج از صفحه یک استراتژی است که به درج لینک های خارجی در وب سایت شما اختصاص داده شده است و صفحات دیگری نیز به شما لینک می دهند.

برخی از افراد ممکن است فکر کنند که قرار دادن پیوندهای خارجی در محتوای شما خطرناک است زیرا بازدیدکنندگان می توانند صفحه شما را ترک کنند و دیگر برنگردند. اما فعال کردن گزینه باز کردن لینک های خارجی در یک تب جدید می تواند این مشکل را حل کند.

علاوه بر این، مهم است که به یاد داشته باشید که این نوع پیوند بیلدینگ تجربه خوبی را به خوانندگان شما ارائه می دهد و باعث می شود که گوگل ببیند صفحه شما به دامنه های خوبی متصل است.

همین اتفاق می افتد زمانی که صفحات دیگر به شما لینک می دهند. بنابراین، داشتن شرکای خوب برای تبادل لینک و ایجاد محتوای واقعا خوب و قابل اشتراک گذاری ضروری است.

 

چگونه از لینک های مرده در وب سایت خود جلوگیری کنیم؟

 

اکنون که اهمیت استراتژی ساخت لینک را می دانید، زمان آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه از ظاهر شدن لینک های مرده در وب سایت خود جلوگیری کنید.

 

بررسی SEO

 

اولین قدم اجرای آنالیز SEO است. اگر وب سایت بزرگی دارید، با حجم زیادی از محتوا، احتمالاً چند ساعت طول می کشد تا حسابرسی تکمیل شود. اما، نتایج همه چیزهایی را که باید اصلاح کنید را نشان می دهد. بهترین راه این است که هر سه ماه یک بار این کار را انجام دهید، اما می توانید هر شش ماه یک بار نیز این کار را انجام دهید.

 

پیوندها را جایگزین یا تغییر مسیر دهید

 

پس از شناسایی تمام لینک های مرده که دارید، مرحله بعدی جایگزینی آنها با محتوای جدید در همان URL یا هدایت آنها به سایر صفحات مشابه است.به یاد داشته باشید: هر پیوند مرده یک مشکل است و گوگل آن را دوست ندارد. بنابراین، در اسرع وقت آنها را برطرف کنید تا وب سایت شما عملکرد و رتبه بهتری داشته باشد.

 

آموزش کامل تغییر مسیر با کانال یوتیوب جناب میلاد محمدی 

 

 

امیدوارم این مقاله برای شما و استراتژی ساخت لینک مفید بوده باشد.

پیشگامان-کسب و کارت رو آنلاین کن 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *