12 نکته برای بهینه سازی محتوا که به سئوی برند شما کمک می کند
بهینه سازی محتوا یک استراتژی است که می تواند به شما کمک کند رتبه بندی محتوای خود را بهبود ببخشید و در عین حال سئوی برند خود را افزایش دهید و ترافیک بیشتری را به وب سایت، وبلاگ و کانال های رسانه های اجتماعی خود هدایت کنید.
نکاتی برای بهینه سازی محتوا که به سئوی برند شما کمک می کند
ویدیو بهینه سازی محتوا در وردپرس از کانال یوتیوب آکادمی خانی نژاد
هر برندی می داند که محتوا بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است.و یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی محتوا، ایجاد محتوای خوب است که مخاطبان شما به خواندن آن علاقه مند هستند.
برای اینکه از رقبای خود پیشی بگیرید و محتوای شما در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود، باید یک استراتژی برای بهینه سازی محتوا داشته باشید.
اما بهینه سازی محتوا دقیقا چیست و چرا برای برند شما اهمیت دارد؟
در این راهنمای ضروری برای بهینه سازی محتوا، ما در مورد ارزش بهینه سازی محتوای شما و اینکه چگونه به سئو برند شما کمک می کند صحبت خواهیم کرد.
ما همچنین نکاتی را برای ایجاد استراتژی بهینه سازی محتوا به شما ارائه خواهیم داد.
بهینه سازی محتوا چیست؟
بهینه سازی محتوا فرآیند بهبود محتوایی است که منتشر می کنید تا در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید. و همزمان بازده سرمایه یا ROI ، که محتوای شما ،برای برند شما، ارائه می دهد افزایش دهد.
با استفاده از بهترین شیوه های سئو و برخی از تکنیک های بازاریابی محتوا با هم، می توانید فرآیند تولید محتوای بهتری ایجاد کنید که باعث می شود محتوای شما توسط افراد بیشتری دیده شود.
موارد رایج بهینه سازی محتوا عبارتند از:
لینک های داخلی
کلمه کلیدی
برچسب های متا
قطعه های ویژه
URL ها
خوانایی
با بهبود محتوایی که اکنون ایجاد میکنید و برخی از تاکتیکهای بهبود محتوا برای محتوای قدیمیتر ، میتوانید یک استراتژی بهینهسازی محتوا ایجاد کنید که به طور مداوم برای بهبود رتبه و کیفیت محتوای شما کار میکند.
چرا باید محتوای خود را بهینه کنید؟
وقتی محتوای شما برای سئو بهینه سازی نشده باشد، یافتن آن توسط مخاطبان برایتان سخت خواهد بود.
علاوه بر این، محتوایی که رقبای شما تولید می کنند رتبه بالاتری خواهد داشت و توسط مشتریان بالقوه شما قابل کشف است.
محتوای بهینه شده تضمین می کند که بیشترین توجه ممکن به محتوای شما خواهد بود، که می تواند در چند زمینه کلیدی کمک کند.
ترافیک بیشتر
یکی از مهمترین مزایای بهینه سازی محتوا افزایش ترافیکی است که برای سایت شما به ارمغان می آورد.
با بهینه سازی محتوای خود برای گوگل، می توانید در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.
به این موضوع فکر کنید: وقتی در گوگل جستجو می کنید، آیا به لینک های صفحه دو یا سه علاقه مند هستید؟ یا می خواهید روی یکی از چند لینک اول کلیک کنید؟
با کسب رتبه بهتر محتوای شما، افراد بیشتری لینک های محتوای شما را می بینند و روی آنها کلیک می کنند.
و اگر محتوای شما برای مخاطبان جذاب و جالب باشد، آنها از سایت شما خارج نمیشوند و بهجای آن به مرور روی لینکهای بیشتر میپردازند.
محتوای با کیفیت بهتر
بهینه سازی محتوای شما چیزی فراتر از تغییر متا تگ ها و افزودن لینک های داخلی است.
بهینه سازی محتوا از شما می خواهد که کیفیت محتوای خود و خوانایی محتوای شما را نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای مخاطبان خود نیز بهبود بخشید.
الگوریتمهای جستجو در طول سالها پیشرفت کردهاند، بنابراین تاکتیکهای قدیمی مانند پر کردن کلمات کلیدی به رتبهبندی محتوای شما کمک نمیکند.
در عوض، موتورهای جستجو به دنبال محتوایی هستند که به موضوع پرداخته و ارزشی را برای خوانندگان فراهم کند.
بهبود تجربه مشتری
تجربه مشتری بخش مهمی از بازاریابی محتوا و استراتژی های سئوی شما است.
شما می خواهید تجربه ای ایجاد کنید که مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند. وقتی محتوای عالی و باکیفیت دارید که نیازها و علایق مشتریان شما را برآورده میکند، احتمال بیشتری دارد که روی لینکهای محتوای شما کلیک کنند.
این به اعتبار برند شما میافزاید و بر رتبهبندی محتوای جدید شما تأثیر میگذارد. موتورهای جستجو دوست دارند محتوایی را تبلیغ کنند که از یک منبع قابل اعتماد تهیه شده باشد.
افزایش درآمد
بهینه سازی محتوا فقط برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و سئو فنی شما عالی نیست. همچنین می تواند به افزایش فروش و درآمد برند شما کمک کند.
وقتی محتوایی داشته باشید که رتبه بالایی داشته باشد و در صفحه اول گوگل و سایر موتورهای جستجو ظاهر شود، سرنخ های بیشتری برای بازاریابی برتر خود دریافت می کنید.
با بهینه سازی محتوای خود می توانید ترافیک را افزایش دهید، که باعث افزایش تبدیل می شود، که به نوبه خود میزان فروش را که اثر بازاریابی محتوای شما افزایش می دهد.
چه زمانی بهینه سازی محتوا واقعا ضروری است؟
پاسخ کوتاه: همیشه.
یک استراتژی قوی بهینه سازی محتوا فقط یک معامله یکباره نیست. در عوض، بر بهبود مستمر فرآیند محتوای شما تمرکز دارد.
الگوریتمهای موتورهای جستجو و بهترین شیوههای سئو دائما در حال تغییر و تغییر هستند، بنابراین محتوایی که ایجاد میکنید باید در کنار آنها تنظیم شود.
اگر محتوایی را برای امروز بهینه کنید، اما سال آینده یک الگوریتم بهروزرسانی شود، محتوای شما نیز باید بهروزرسانی شود.
در حالی که بهینه سازی محتوا باید ادامه داشته باشد، مواقعی وجود دارد که ممکن است بخواهید انرژی بیشتری بگذارید و روی آن تمرکز کنید.
اگر متوجه شدید که بازدید پستهای شما به شدت کاهش مییابد یا رتبه شما برای کلمات کلیدی کاهش مییابد، میتواند به این معنی باشد که محتوای شما آنطور که باید بهینه نشده است و رتبهبندی سئوی شما آسیب میبیند.
با ردیابی منظم عملکرد سئو و محتوای خود، میتوانید هر افت یا کاهش غیرمنتظرهای را مشاهده کنید و محتوای خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.
و هنگامی که گزارش و ردیابی شما با بهینهسازی محتوای ثابت ترکیب میشود، میتوانید فرآیند و سیستمی ایجاد کنید که همیشه برای بهبود دید و اعتبار آنلاین برند شما کار میکند.
12 نکته برای بهینه سازی محتوا
اکنون که فهمیدید بهینهسازی محتوا چیست و چرا بخش مهمی از استراتژیهای بازاریابی محتوا و سئوی شما است، بیایید برخی از بهترین نکات و تاکتیکهایی را که میتوانید برای ایجاد یک استراتژی بهینهسازی محتوا اجرا کنید، بررسی کنیم.
1. پیوند داخلی را بهبود بخشید
ساختار لینک های داخلی شما باید جزء اصلی استراتژی های سئو و بهینه سازی محتوا باشد.
پیوند داخلی به پیوندهای آبی در محتوای شما اشاره دارد که ترافیک را به صفحه، قسمتی از محتوا یا کانال دیگری از برند شما هدایت می کند.
هنگامی که محتوای شما دارای ساختار پیوندی است که به یکدیگر پیوند می دهد، توانایی ربات ها برای اسکن صفحات شما و به اشتراک گذاری اعتبار در کل سایت شما را افزایش می دهد.
پیشنهاد مطالعه : بازاریابی محتوا
2. Snippets را هدف بگیرید.
یک قطعه برجسته در صفحه نتایج جستجوی گوگل است که برای پاسخ سریع به سؤال کاربر بدون نیاز به کلیک بر روی پیوند طراحی شده است.
که میتواند بهعنوان فهرست شمارهدار یا گلولهای، نقل قول یا پاراگراف، یا جدول کشویی ظاهر شود.
با اطمینان از اینکه محتوای شما دارای قالب هایی است که در قطعه های برجسته استفاده می شود، شانس انتخاب شدن توسط موتورهای جستجو را افزایش می دهید.
3. ابزارهای بهینه سازی محتوا را به فرآیند خود اضافه کنید
ابزارهای بهینه سازی محتوا می توانند به حذف برخی از حدس و گمان ها و عدم قطعیت بهینه سازی محتوا کمک کنند.
آنها همچنین به شما کمک می کنند در زمان صرفه جویی کنید و فرآیندهای تولید محتوای خود را برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود افزایش دهید.
آنها می توانند به شما در تحقیقات کلمات کلیدی و برخی از کارهای فنی سئو و بهینه سازی محتوا که برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو ضروری هستند کمک کنند.
اگر وبسایت وردپرسی دارید از افزونه yoast استفاده کنید.
4. تجزیه و تحلیل دوره ای عمیق محتوا را انجام دهید
ممیزی و تجزیه و تحلیل محتوا می تواند به شما کمک کند معیاری از جایگاه فعلی محتوای خود ایجاد کنید.
با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، طول متن، کیفیت و اهداف محتوای قدیمی خود به صورت دوره ای، می توانید برنامه ای برای نزدیک شدن و بهبود محتوای قدیمی در سایت خود ایجاد کنید.
5.آنالیز رقبا را انجام دهید
رقبای شما منبع خوبی برای استفاده در هنگام بهبود محتوای شما هستند.
می توانید ببینید که آنها از چه کلمات کلیدی در حوزه شما استفاده می کنند . تعداد دفعات ارسال آنها، کیفیت محتوای آنها و میزان بازدیدهایی که هر قطعه از محتوایی که منتشر می کنند، می شود.
این می تواند به شما کمک کند شکاف هایی را که می توانید با محتوای خود پر کنید و حوزه های مختلفی را که می خواهید از آنها پیشی بگیرید را شناسایی کنید.
برای آنالیز بک لینک سایت های رقیبتان از Ahref استفاده کنید.
میتوانید از ابزار seobiliti برای بررسی سئو سایت استفاده کنید.
6 نکته بهینه سازی فروشگاه آنلاین برای افزایش فروش سریع
6. از یک Content Grader استفاده کنید
درجهبندی محتوا یک مفهوم نسبتاً جدید است که نگاهی به محتوایی که ایجاد کردهاید میاندازد و به شما میگوید که چقدر برای سئو بهینه شده است.
از یک لیست طولانی از کلمات کلیدی مرتبط استفاده می کند تا به تعیین امتیاز محتوای شما کمک کند، که مستقیماً به رتبه بندی موتور جستجوی ارگانیکی که محتوا می تواند دریافت کند مربوط می شود.
این می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی مهم را بدون قرار دادن آنها در محتوای خود اضافه کنید.
7. کیفیت محتوای خود را افزایش دهید
همانطور که قبلا ذکر شد، کیفیت محتوای شما نقش مهمی در تعیین رتبه شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو دارد.
محتوای با کیفیت بالا همچنین نقش مهمی در بهبود تجربه مشتری و آوردن بازدیدهای بیشتر برای محتوای شما دارد.
زمانی را برای بررسی تمام گزینه های املایی و دستوری که در محتوای شما انجام می شود، اختصاص دهید تا مطمئن شوید که محتوای شما منطقی است و به راحتی خوانده می شود.
8. عناصر فنی را به خاطر بسپارید
در حالی که بهبود خوانایی و کیفیت محتوای شما ارزش دارد، شما نمی خواهید سایر عناصر فنی را که در بهینه سازی محتوا هستند فراموش کنید.
که می تواند شامل:
برچسب های عنوان
توضیحات متا
کلیدواژه ها
ساختارهای URL
متن جایگزین
نام فایل ها
توزیع کلمات کلیدی
9. تصاویر و ویدیوهای بهتری ایجاد کنید
محتوا بیشتر از کلمات یک صفحه است. همچنین شامل مواردی مانند اینفوگرافیک، تصاویر و ویدیو می شود.
با گنجاندن این نوع عناصر در صفحات خود، می توانید علاقه را افزایش دهید و تعامل بینندگان را افزایش دهید.
و هنگامی که آن تصاویر و ویدیوها را برای گنجاندن برچسبها و توضیحات سئو مناسب بهینه میکنید، میتوانید به ایجاد تجربه بهتر برای مخاطبان و رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستجو کمک کنید.
10. بهترین کلمات کلیدی و موضوعات را برای صنعت خود بیابید
کلمات کلیدی یک بلوک اساسی برای هر استراتژی بازاریابی محتوا هستند.
از این گذشته، کلمات کلیدی و توضیحاتی که شما در محتوای خود دارید این است که چگونه جستجوگران و مخاطبان شما می توانند محتوای شما را در جستجوها پیدا کنند.
انجام تحقیقات کلمات کلیدی و محدود کردن موضوعات خاصی که میخواهید در بهینهسازی محتوای خود استفاده کنید، به تثبیت اعتبار برند شما و رسیدن به هدف جستجوی مخاطبان شما کمک میکند.
11. به طور منظم محتوای قدیمی خود را به روز کنید
محتوای قدیمی شما به اندازه محتوای جدیدی که ایجاد می کنید برای بهینه سازی محتوای شما ارزشمند است.
اگر محتوای قدیمیتری در سایت خود دارید که بهینه نشده است، میتواند به اعتبار شما در موتورهای جستجو آسیب برساند و محتوای جدید و بهینهسازیشدهای را که ایجاد کردهاید کاهش دهد.
وقتی بتوانید محتوای قدیمی خود را به روز کنید تا مرتبط باشد و بهترین شیوه ها و خواسته های موتورهای جستجو را برآورده کنید، می توانید قدرت خود را بهبود ببخشید.
12. در صورت لزوم برون سپاری کنید
سئو و بهینه سازی محتوا برای برندهایی که می خواهند رشد کنند و دسترسی خود را بهبود بخشند ضروری است.
با این حال، ماندن در صدر بهینه سازی محتوا با یک تیم کوچک یا تیمی که تمرکز زیادی دارد، می تواند سخت باشد.
برون سپاری بهینه سازی محتوا و سئو می تواند به شما کمک کند بدون نیاز به انجام همه کارها خودتان، در صدر کارها بمانید.
شرکت ها و آژانس های زیادی در زمینه سئو و بهینه سازی تخصص دارند که می توانند به برند شما کمک کنند.
سخن پایانی
بهینه سازی محتوا یک استراتژی ارزشمند برای برندهایی است که می خواهند کیفیت و سئو محتوای خود را بهبود بخشند.
بدون آن، شما در معرض خطر سقوط بیشتر و بیشتر در صفحات نتایج موتور جستجو هستید.
در حالی که بهینهسازی محتوا میتواند به شما در بهبود سئوی برندتان کمک کند، بسیاری از جنبههای دیگر یک استراتژی سئو جامع وجود دارد که توجه شما را میطلبد.