در این مقاله یاد میگیرید چگونه موثرترین نوع محتوا را برای جذب مخاطب هدف خود ایجاد کنید پس با پیشگامان تا آخر این مقاله همراه باشید.
مقدمه:بازاریابی محتوا روشی کارآمد است ،این فرآیند قادر است با سرمایه گذاری کم هزینه مخاطبان هدف شما را جذب و درگیر کند.بازاریابی محتوا این امکان را فراهم می کند که محیطی همه جانبه،برای مشتریان بالقوه ایجاد کند تا دریابند که چگونه محصول یا خدمات شما، مشکلات آنها را حل می کند یا خواسته های آنها را تحقق می بخشد. با استفاده از این استراتژی، می توانید مشتریان را به سمت تصمیم گیری سوق دهید.
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا راهی برای جذب مخاطب و افزایش تعداد مشتریان خود بر اساس ایجاد محتوای مرتبط و ارزشمند است.
این استراتژی قادر به جذب، مشارکت و ایجاد ارزش برای مخاطبان یک برند است. این روش درک مثبتی از برند شما ایجاد می کند و کسب و کار بیشتری را برای شرکت شما ایجاد می کند.
این دیگر یک روند بازار نیست، بلکه یک سرمایه گذاری استراتژیک برای دستیابی به موفقیت تجاری بیشتر است. با بازاریابی محتوا، یک نام تجاری می تواند ارتباط و دیده شدن بیشتری را به صورت آنلاین به دست آورد و توسط مشتریانش شناخته شود.
به طور خلاصه: یک کسب و کار می تواند در حافظه مردم برجسته شود و از بلعیده شدن توسط رقبا جلوگیری کند.
امروزه حضور در اینترنت کافی نیست. اکنون مسئله این است که چگونه آنلاین باشیم، دیده شویم و با مخاطب مرتبط باشیم. این یک ماموریت بازاریابی محتوا است.
چرا از بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟
راه های دیگری نیز برای آنلاین بودن غیر از بازاریابی محتوا وجود دارد.بنابراین، چرا باید این گزینه را برای تجارت خود انتخاب کنید؟
زیرا بازاریابی محتوا پایه و مکمل سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال است.
اگر تصمیم به کار با بازاریابی رسانه های اجتماعی دارید، به محتوای مرتبط نیاز دارید. هنگام انتخاب ایمیل مارکتینگ یا وبلاگ های شرکتی همین اتفاق می افتد: همیشه به محتوا نیاز خواهید داشت.
بزرگترین متخصصان جهان موافق هستند که محتوا پادشاه است. با استفاده از آن، ممکن است از طرق مختلف به چندین نوع هدف دست یابید، مانند آموزش به مردم که چگونه از محصول یا خدمات شما برای حل مشکلاتشان استفاده کنند.
باید به خاطر داشته باشید که امروزه مردم قدرت انتخاب محتوایی را دارند که مصرف کنند. آنها در دریایی از اطلاعات غوطه ور هستند و اگر می خواهید برند شما را انتخاب کنند، باید بهترین گزینه ها را به آنها بدهید.
مزایای بازاریابی محتوا کدامند؟
ما قبلاً به برخی از مزایای بازاریابی محتوا اشاره کرده ایم و تأیید می کنم که این روش ممکن است باعث رشد کسب و کار شما شود. اکنون توضیح در مورد هر یک از نکات ذکر شده را بزرگتر می کنیم تا نحوه کار آنها را به شما نشان دهیم.
بازدیدکنندگان را جذب می کند و ترافیک سایت شما را افزایش می دهد کمک به مردم برای یافتن شرکت شما در میان حجم عظیمی از اطلاعات موجود به صورت آنلاین یک چالش بزرگ است، اما محتوا باعث می شود که شما را پیدا کنید، به خصوص برای موتورهای جستجو مانند گوگل.
به همین ترتیب، محتوای مرتبط در رسانه های اجتماعی یا کمپین های بازاریابی ایمیلی جلب توجه می کند و باعث می شود افراد بیشتری به سایت شما دسترسی پیدا کنند.
برای مخاطبان شما ارزش ایجاد می کند
محتوایی که ایجاد میکنید و به مشتریان خود ارائه میکنید پیامهای لازم را به افراد مناسب، در زمان مناسبی که نیاز دارند، میدهد. فراتر از انتظارات خواهد بود و شما را به یک مرجع در آن موضوع تبدیل می کند و برای شما و مخاطبانتان ارزش ایجاد می کند.
مخاطبان شما را درگیر می کند
هنگامی که به مخاطبان خود محتوای مرتبط و مفید می دهید، آن ها، آن را به قدری باورنکردنی در نظر می گیرند که آن را با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک می گذارند. و این همه ماجرا نیست: مردم به روش دیگری نیز با محتوای شما تعامل خواهند داشت، مانند گذاشتن نظرات و واکنشها.
یک درک مثبت از برند ایجاد می کند
فراتر از همه چیزهایی که می خوانید، بازاریابی محتوا به مخاطبان شما در لحظه ای که نیاز دارد کمک می کند و مردم تمایل دارند به جای شرکت های ناشناخته، با مارک هایی که قبلاً می شناختند تجارت کنند.
بازار را ، در مورد محصولات و خدمات شما ، آموزش می دهد
اکثر مردم حتی نمی دانند که مشکلی دارند و ممکن است با محصول یا خدمات شما حل شود. بازاریابی محتوا قادر است به مخاطب آموزش دهد که راه حل شما وجود دارد و چگونه کار می کند.
فروش را به سطح بعدی هدایت می کند
فروش هدف اصلی است، مطمئناً، حتی اگر ثانویه دیگری وجود داشته باشد. بازاریابی محتوا ممکن است در تمام مراحل فرآیند خرید، مخاطبان شما را تا تصمیم نهایی هدایت کند.
وقتی بازاریابی محتوا را اتخاذ میکنید، پوشش بیشتری را به دست میآورید، به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا میکنید، اما آنها را به بهترین شکل هدف قرار میدهید.
همانطور که قبلاً گفتیم، میتوانید به مخاطبان خود بیاموزید که چرا به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و به این ترتیب راحتتر و در مقیاس بزرگتر به فروش خواهید رسید.
سرنخ های بیشتری تولید می کند
مهمترین هدف سایت یا وبلاگ تولید سرنخ است. این بخشی از استراتژی است که باعث فروش می شود، زمانی که هر سرنخ یک مشتری بالقوه باشد.
با اطلاعات بیشتر، آسان تر است که بدانید آیا سرنخ واجد شرایط است یا خیر.
حتی اگر سایت شما از قبل بازدید کننده داشته باشد، وقتی در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنید، می توانید آنها را به سرنخ تبدیل کنید و جذابیت هایی را ارائه دهید که آنها را تحریک می کند تا اطلاعات مفیدی را برای بستن یک معامله با شما بگذارند.
و هرچه سرنخ های بیشتری ایجاد کنید، شانس فروش بهتری خواهید داشت.
هزینه جذب مشتری را کاهش می دهد
هزینه جذب مشتری (CAC) معیاری است که نشان دهنده هزینه سرمایه گذاری شده در حوزه بازاریابی و فروش برای جذب هر مشتری جدید است.
بازاریابی محتوا می تواند CAC پایین تری داشته باشد زیرا یک قطعه محتوا می تواند به تعداد زیادی از افراد دسترسی پیدا کند.
علاوه بر این، بیشتر محتوای تولید شده همیشه سبز است، به این معنی که محتوای اطلاعاتی آن برای مدت طولانی نتیجه می دهد. این همچنین محتوا را به یک دارایی شرکت تبدیل می کند و ارزش آن را افزایش می دهد.
بنابراین، فراتر از کاهش CAC، محتوا ارزش بیشتری برای کسبوکار شما به ارمغان میآورد و بدون نیاز به تلاشهای تیم فروش به کمک به مشتریان شما کمک میکند و تمرکز آن را بر روی رویکردی شخصیتر و قاطعتر آزاد میکند.
طول عمر مشتری را افزایش می دهد
ارزش مادام العمر کل ، ارزشی است که مشتریان برای کسب و کار شما خرج می کنند. این بدان معناست که هر چه بیشتر خرید کنند یا بیشتر به عنوان مشتری شما بمانند، ارزش طول عمر آنها بیشتر خواهد بود.
اگر محتوای مرتبط و قابل استفاده را به مشتریان خود ارائه دهید، آنها را برای زمان بیشتری در پایگاه خود نگه خواهید داشت.
زمانی که درک کنند که برند شما به این فکر می کند که چگونه به آنها کمک کند مشکلات خود را حل کنند، حتی پس از بستن معامله، احساس اهمیت می کنند.
چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم؟
اکنون که میدانید بازاریابی محتوا چیست، اهمیت آن را درک میکنید و به مزایایی که برای برندتان به ارمغان میآورد پی بردهاید، زمان آن فرا رسیده است که نحوه ایجاد و اجرای این استراتژی را کشف کنید.
به خواندن خود ادامه دهید و دریابید که چه کاری باید انجام دهید!
1. یک شخصیت خریدار ایجاد کنید
اولین قدم برای ایجاد محتوای خوب این است که بفهمید با چه کسی صحبت می کنید. اما این در مورد تقسیم بندی ساده نیست: این نیاز به ایجاد شخصیتی با تمام ویژگی های مخاطبان هدف شما دارد.
ما این شخصیت را «شخصیت خریدار» می نامیم و به آن نام، طبقه اجتماعی، تاریخچه، خواسته ها، مشکلات، علایق و سایر خصوصیات الهام گرفته از افراد واقعی که از شرکت شما خرید کرده اند، می دهیم.
این استراتژی منجر به محتوایی می شود که به شبهات آنها پاسخ می دهد و در عین حال پیوندی بین برند و مخاطب ایجاد می کند.
2. اهداف را تعریف کنید
پس از شناخت شخصیت خود، باید اهداف استراتژیک و معیارهایی را که برای تأیید موفقیت کمپین استفاده خواهید کرد، تعریف کنید.
برخی از رایج ترین اهداف بازاریابی محتوا عبارتند از:
افزایش ترافیک؛
تولید سرنخ بیشتر؛
افزایش فروش؛
آموزش بازار؛
آگاهی گسترده از برند؛
ایجاد ارزش؛
جذب مخاطب؛
کاهش هزینه جذب مشتری؛
افزایش ارزش طول عمر مشتری
هنگامی که اهداف خود را می دانید، می توانید شاخص هایی را برای دنبال کردن آنها تعریف کنید. چند نمونه را در زیر ببینید:
اگر می خواهید ترافیک را افزایش دهید، ترافیک سایت را زیر نظر بگیرید.
اگر می خواهید سرنخ های بیشتری ایجاد کنید، نرخ تبدیل سایت خود را زیر نظر بگیرید.
اگر میخواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، تعاملات رسانههای اجتماعی مانند نظرات، اشتراکگذاریها و واکنشها را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی نظارت کنید.
اگر می خواهید فروش را افزایش دهید، مراقب تعداد فروش، ارزش بلیط، اقلام بر اساس فروش و غیره باشید.
اگر میخواهید بازار را آموزش دهید، مراقب تعداد اشتراکهای جدید در خبرنامه، دسترسی به صفحات محتوا و غیره باشید.
اگر می خواهید ارزش طول عمر مشتریان را افزایش دهید، مراقب باشید که آنها چه مدت به عنوان مشتری شما باقی می مانند.
4. بودجه تعیین کنید
بودجه بندی بخش مهمی از برنامه ریزی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی است و این در مورد بازاریابی محتوا کمتر نیست.
اما چقدر برای بازاریابی محتوا هزینه زیادی (یا خیلی کم) است و موثرترین راهها برای تعیین بودجه مناسب برای شما چیست؟
نیازهای هر شرکت تا چه اندازه بودجه دارد. با این حال، امروزه یک شرکت متوسط تقریباً 25 تا 30 درصد از بودجه بازاریابی خود را به بازاریابی محتوا اختصاص می دهد، بنابراین استراتژی تولید محتوای خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.
شما همچنین نیاز به ایده ای در مورد نوع محتوایی که می خواهید در حرکت رو به جلو تولید کنید، و همچنین چقدر می توانید برای برون سپاری هر گزینه پرداخت کنید، نیاز دارید.
نمونه هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از (اما ممکن است محدود به آنها نباشد):
پست های وبلاگ
نمایش اسلاید
کتاب های الکترونیکی
فیلم های
اینفوگرافیک
نمودارها و دارایی های رسانه ای
ارتقای محتوای عمومی
هر یک از دارایی های فوق را می توان با قیمت هایی از کاملا رایگان تا چندین میلیون تومان در هر قطعه به دست آورد.
طبیعتاً، هر چه ارائهدهنده خدمات با تجربه و ماهرتر باشد، احتمالاً هزینه بیشتری دریافت میکند.
اما آنچه را که برای آن پرداخت میکنید نیز دریافت میکنید، بنابراین مراقب باشید که صرفاً برای پایینترین قیمت و بدون در نظر گرفتن مهارت مرتبط با آن اقدام نکنید.
پیشنهاد میشود ایده های طراحی سایت با پتانسیل درآمد زایی بالا را از مجله پیشگامان مطالعه کنید.