بازاریابی محتوا پیشگامان

بازاریابی محتوا

در این مقاله یاد میگیرید چگونه موثرترین نوع محتوا را برای جذب مخاطب هدف خود ایجاد کنید پس با پیشگامان تا آخر این مقاله همراه باشید.

 

مقدمه:بازاریابی محتوا روشی کارآمد است ،این فرآیند قادر است با سرمایه گذاری کم هزینه مخاطبان هدف شما را جذب و درگیر کند.بازاریابی محتوا این امکان را فراهم می کند که محیطی همه جانبه،برای مشتریان بالقوه ایجاد کند تا دریابند که چگونه محصول یا خدمات شما، مشکلات آنها را حل می کند یا خواسته های آنها را تحقق می بخشد. با استفاده از این استراتژی، می توانید مشتریان را به سمت تصمیم گیری سوق دهید.

 

 

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا راهی برای جذب مخاطب و افزایش تعداد مشتریان خود بر اساس ایجاد محتوای مرتبط و ارزشمند است.
این استراتژی قادر به جذب، مشارکت و ایجاد ارزش برای مخاطبان یک برند است. این روش درک مثبتی از برند شما ایجاد می کند و کسب و کار بیشتری را برای شرکت شما ایجاد می کند.
این دیگر یک روند بازار نیست، بلکه یک سرمایه گذاری استراتژیک برای دستیابی به موفقیت تجاری بیشتر است. با بازاریابی محتوا، یک نام تجاری می تواند ارتباط و دیده شدن بیشتری را به صورت آنلاین به دست آورد و توسط مشتریانش شناخته شود.
به طور خلاصه: یک کسب و کار می تواند در حافظه مردم برجسته شود و از بلعیده شدن توسط رقبا جلوگیری کند.
امروزه حضور در اینترنت کافی نیست. اکنون مسئله این است که چگونه آنلاین باشیم، دیده شویم و با مخاطب مرتبط باشیم. این یک ماموریت بازاریابی محتوا است.

چرا از بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

راه های دیگری نیز برای آنلاین بودن غیر از بازاریابی محتوا وجود دارد.بنابراین، چرا باید این گزینه را برای تجارت خود انتخاب کنید؟
زیرا بازاریابی محتوا پایه و مکمل سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال است.
اگر تصمیم به کار با بازاریابی رسانه های اجتماعی دارید، به محتوای مرتبط نیاز دارید. هنگام انتخاب ایمیل مارکتینگ یا وبلاگ های شرکتی همین اتفاق می افتد: همیشه به محتوا نیاز خواهید داشت.
بزرگترین متخصصان جهان موافق هستند که محتوا پادشاه است. با استفاده از آن، ممکن است از طرق مختلف به چندین نوع هدف دست یابید، مانند آموزش به مردم که چگونه از محصول یا خدمات شما برای حل مشکلاتشان استفاده کنند.
باید به خاطر داشته باشید که امروزه مردم قدرت انتخاب محتوایی را دارند که مصرف کنند. آنها در دریایی از اطلاعات غوطه ور هستند و اگر می خواهید برند شما را انتخاب کنند، باید بهترین گزینه ها را به آنها بدهید.

مزایای بازاریابی محتوا کدامند؟

ما قبلاً به برخی از مزایای بازاریابی محتوا اشاره کرده ایم و تأیید می کنم که این روش ممکن است باعث رشد کسب و کار شما شود. اکنون توضیح در مورد هر یک از نکات ذکر شده را بزرگتر می کنیم تا نحوه کار آنها را به شما نشان دهیم.
بازدیدکنندگان را جذب می کند و ترافیک سایت شما را افزایش می دهد کمک به مردم برای یافتن شرکت شما در میان حجم عظیمی از اطلاعات موجود به صورت آنلاین یک چالش بزرگ است، اما محتوا باعث می شود که شما را پیدا کنید، به خصوص برای موتورهای جستجو مانند گوگل.
به همین ترتیب، محتوای مرتبط در رسانه های اجتماعی یا کمپین های بازاریابی ایمیلی جلب توجه می کند و باعث می شود افراد بیشتری به سایت شما دسترسی پیدا کنند.
برای مخاطبان شما ارزش ایجاد می کند
محتوایی که ایجاد می‌کنید و به مشتریان خود ارائه می‌کنید  پیام‌های لازم را به افراد مناسب، در زمان مناسبی که نیاز دارند، می‌دهد. فراتر از انتظارات خواهد بود و شما را به یک مرجع در آن موضوع تبدیل می کند و برای شما و مخاطبانتان ارزش ایجاد می کند.
مخاطبان شما را درگیر می کند
هنگامی که به مخاطبان خود محتوای مرتبط و مفید می دهید، آن ها، آن را به قدری باورنکردنی در نظر می گیرند که آن را با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک می گذارند. و این همه ماجرا نیست: مردم به روش دیگری نیز با محتوای شما تعامل خواهند داشت، مانند گذاشتن نظرات و واکنش‌ها.
یک درک مثبت از برند ایجاد می کند
فراتر از همه چیزهایی که می خوانید، بازاریابی محتوا به مخاطبان شما در لحظه ای که نیاز دارد کمک می کند و مردم تمایل دارند به جای شرکت های ناشناخته، با مارک هایی که قبلاً می شناختند تجارت کنند.
بازار را ، در مورد محصولات و خدمات شما ، آموزش می دهد
اکثر مردم حتی نمی دانند که مشکلی دارند و ممکن است با محصول یا خدمات شما حل شود. بازاریابی محتوا قادر است به مخاطب آموزش دهد که راه حل شما وجود دارد و چگونه کار می کند.
فروش را به سطح بعدی هدایت می کند
فروش هدف اصلی است، مطمئناً، حتی اگر ثانویه دیگری وجود داشته باشد. بازاریابی محتوا ممکن است در تمام مراحل فرآیند خرید، مخاطبان شما را تا تصمیم نهایی هدایت کند.
وقتی بازاریابی محتوا را اتخاذ می‌کنید، پوشش بیشتری را به دست می‌آورید، به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید، اما آنها را به بهترین شکل هدف قرار می‌دهید.
همانطور که قبلاً گفتیم، می‌توانید به مخاطبان خود بیاموزید که چرا به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و به این ترتیب راحت‌تر و در مقیاس بزرگ‌تر به فروش خواهید رسید.
سرنخ های بیشتری تولید می کند
مهمترین هدف سایت یا وبلاگ تولید سرنخ است. این بخشی از استراتژی است که باعث فروش می شود، زمانی که هر سرنخ یک مشتری بالقوه باشد.
با اطلاعات بیشتر، آسان تر است که بدانید آیا سرنخ واجد شرایط است یا خیر.
حتی اگر سایت شما از قبل بازدید کننده داشته باشد، وقتی در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنید، می توانید آنها را به سرنخ تبدیل کنید و جذابیت هایی را ارائه دهید که آنها را تحریک می کند تا اطلاعات مفیدی را برای بستن یک معامله با شما بگذارند.
و هرچه سرنخ های بیشتری ایجاد کنید، شانس فروش بهتری خواهید داشت.
هزینه جذب مشتری را کاهش می دهد
هزینه جذب مشتری (CAC) معیاری است که نشان دهنده هزینه سرمایه گذاری شده در حوزه بازاریابی و فروش برای جذب هر مشتری جدید است.
بازاریابی محتوا می تواند CAC پایین تری داشته باشد زیرا یک قطعه محتوا می تواند به تعداد زیادی از افراد دسترسی پیدا کند.
علاوه بر این، بیشتر محتوای تولید شده همیشه سبز است، به این معنی که محتوای اطلاعاتی آن برای مدت طولانی نتیجه می دهد. این همچنین محتوا را به یک دارایی شرکت تبدیل می کند و ارزش آن را افزایش می دهد.
بنابراین، فراتر از کاهش CAC، محتوا ارزش بیشتری برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد و بدون نیاز به تلاش‌های تیم فروش به کمک به مشتریان شما کمک می‌کند و تمرکز آن را بر روی رویکردی شخصی‌تر و قاطع‌تر آزاد می‌کند.
طول عمر مشتری را افزایش می دهد
ارزش مادام العمر کل ، ارزشی است که مشتریان برای کسب و کار شما خرج می کنند. این بدان معناست که هر چه بیشتر خرید کنند یا بیشتر به عنوان مشتری شما بمانند، ارزش طول عمر آنها بیشتر خواهد بود.
اگر محتوای مرتبط و قابل استفاده را به مشتریان خود ارائه دهید، آنها را برای زمان بیشتری در پایگاه خود نگه خواهید داشت.
زمانی که درک کنند که برند شما به این فکر می کند که چگونه به آنها کمک کند مشکلات خود را حل کنند، حتی پس از بستن معامله، احساس اهمیت می کنند.

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم؟

اکنون که می‌دانید بازاریابی محتوا چیست، اهمیت آن را درک می‌کنید و به مزایایی که برای برندتان به ارمغان می‌آورد پی برده‌اید، زمان آن فرا رسیده است که نحوه ایجاد و اجرای این استراتژی را کشف کنید.
به خواندن خود ادامه دهید و دریابید که چه کاری باید انجام دهید!
1. یک شخصیت خریدار ایجاد کنید
شخصیت خریدار در بازاریابی محتوا
اولین قدم برای ایجاد محتوای خوب این است که بفهمید با چه کسی صحبت می کنید. اما این در مورد تقسیم بندی ساده نیست: این نیاز به ایجاد شخصیتی با تمام ویژگی های مخاطبان هدف شما دارد.
ما این شخصیت را «شخصیت خریدار» می نامیم و به آن نام، طبقه اجتماعی، تاریخچه، خواسته ها، مشکلات، علایق و سایر خصوصیات الهام گرفته از افراد واقعی که از شرکت شما خرید کرده اند، می دهیم.
این استراتژی منجر به محتوایی می شود که به شبهات آنها پاسخ می دهد و در عین حال پیوندی بین برند و مخاطب ایجاد می کند.
2. اهداف را تعریف کنید
پس از شناخت شخصیت خود، باید اهداف استراتژیک و معیارهایی را که برای تأیید موفقیت کمپین استفاده خواهید کرد، تعریف کنید.
برخی از رایج ترین اهداف بازاریابی محتوا عبارتند از:
افزایش ترافیک؛
تولید سرنخ بیشتر؛
افزایش فروش؛
آموزش بازار؛
آگاهی گسترده از برند؛
ایجاد ارزش؛
جذب مخاطب؛
کاهش هزینه جذب مشتری؛
افزایش ارزش طول عمر مشتری
هنگامی که اهداف خود را می دانید، می توانید شاخص هایی را برای دنبال کردن آنها تعریف کنید. چند نمونه را در زیر ببینید:
اگر می خواهید ترافیک را افزایش دهید، ترافیک سایت را زیر نظر بگیرید.
اگر می خواهید سرنخ های بیشتری ایجاد کنید، نرخ تبدیل سایت خود را زیر نظر بگیرید.
اگر می‌خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، تعاملات رسانه‌های اجتماعی مانند نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و واکنش‌ها را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نظارت کنید.
اگر می خواهید فروش را افزایش دهید، مراقب تعداد فروش، ارزش بلیط، اقلام بر اساس فروش و غیره باشید.
اگر می‌خواهید بازار را آموزش دهید، مراقب تعداد اشتراک‌های جدید در خبرنامه، دسترسی به صفحات محتوا و غیره باشید.
اگر می خواهید ارزش طول عمر مشتریان را افزایش دهید، مراقب باشید که آنها چه مدت به عنوان مشتری شما باقی می مانند.
4. بودجه تعیین کنید

بودجه بندی بخش مهمی از برنامه ریزی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی است و این در مورد بازاریابی محتوا کمتر نیست.
اما چقدر برای بازاریابی محتوا هزینه زیادی (یا خیلی کم) است و موثرترین راه‌ها برای تعیین بودجه مناسب برای شما چیست؟
نیازهای هر شرکت تا چه اندازه بودجه دارد. با این حال، امروزه یک شرکت متوسط ​​تقریباً 25 تا 30 درصد از بودجه بازاریابی خود را به بازاریابی محتوا اختصاص می دهد، بنابراین استراتژی تولید محتوای خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.
شما همچنین نیاز به ایده ای در مورد نوع محتوایی که می خواهید در حرکت رو به جلو تولید کنید، و همچنین چقدر می توانید برای برون سپاری هر گزینه پرداخت کنید، نیاز دارید.
نمونه هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از (اما ممکن است محدود به آنها نباشد):
پست های وبلاگ
نمایش اسلاید
کتاب های الکترونیکی
فیلم های
اینفوگرافیک
نمودارها و دارایی های رسانه ای
ارتقای محتوای عمومی
هر یک از دارایی های فوق را می توان با قیمت هایی از کاملا رایگان تا چندین میلیون تومان در هر قطعه به دست آورد.
طبیعتاً، هر چه ارائه‌دهنده خدمات با تجربه و ماهرتر باشد، احتمالاً هزینه بیشتری دریافت می‌کند.
اما آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید نیز دریافت می‌کنید، بنابراین مراقب باشید که صرفاً برای پایین‌ترین قیمت و بدون در نظر گرفتن مهارت مرتبط با آن اقدام نکنید.

 

پیشنهاد میشود ایده های طراحی سایت با پتانسیل درآمد زایی بالا را از مجله پیشگامان مطالعه کنید.

5. تحقیق
معمولاً اولین تماس مردم با محتوای شما از طریق صفحات نتایج موتور جستجو  اتفاق می افتد و بهترین راه برای نمایش در آنجا استفاده از کلمات کلیدی مرتبط است.
شما باید تحقیق کنید که مخاطبان شما چه کلماتی را در نوار جستجو می نویسند تا محتوایی مانند شما پیدا کنید.
کلمات کلیدی ممکن است دم بلند یا کوتاه باشند. این به این معنی است که هرچه آنها خاص تر باشند (دم بلند)، نتایج دقیق تر و مخاطبان واجد شرایط تر خواهند بود.
کلمات کلیدی بازاریابی محتوا
6. روش های SEO (بهینه سازی موتور جستجو) را اجرا کنید
seo در بازاریابی محتوا
کلمات کلیدی تنها یک نقطه در کل استراتژی به نام بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هستند. این مجموعه ای از تکنیک هایی است که برای رسیدن به رتبه اول در نتایج صفحه موتورهای جستجو – مانند گوگل – استفاده می شود.
هرچه در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید، شانس بیشتری برای یافتن شخصیت خریدار وبلاگ شما، گذر از قیف بازاریابی و بستن قرارداد با شما بیشتر است.
برای انجام این کار، محتوای شما باید برای آن موتورهای جستجو بهینه شود و بیش از آن، آنها باید تجربه خوبی را به خواننده ارائه دهند.
شما می توانید این کار را انجام دهید:
تجزیه و تحلیل نتایج خود با Google Analytics برای دانستن اینکه کدام پست ها را می توانید بهبود بخشید.
با استفاده از ابزار Google Search Console و آپلود نقشه سایت خود؛
اگر با وردپرس کار می کنید، افزونه های SEO مانند Yoast را نصب کنید.
استفاده از کلمات کلیدی که گوگل در ابزارهایی مانند Keyword Planner پیشنهاد می کند.
بهینه سازی استفاده از کلمه کلیدی با قرار دادن آن بین 100 کلمه اول و به عنوان مثال در زیرنویس؛
اتخاذ URL های کوتاه و استفاده از کلمات کلیدی در آنها؛
بهینه سازی صفحات خود برای دستگاه های تلفن همراه؛
بهبود سرعت سایت و آزمایش آن در Google PageSpeed ​​Insights؛
طراحی محتوای خود با استفاده از بهترین شیوه های سئو برای رتبه بندی در نتایج صفحه گوگل؛
استفاده از بک لینک
7. کانال های توزیع محتوا را متنوع کنید
شما می توانید از کانال های مختلفی برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید، مانند وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی.
این راهی است برای اینکه مخاطبانتان به محتوای شما دسترسی پیدا کنند زمانی که به طور فعال برای موضوع خاصی جستجو می کنند – یا حتی اگر هنوز در حال تحقیق نیستند، می توانند محتوای شما را به صورت غیر فعال دریافت کنند.
حضور در کانال های مختلف راهی برای کسب پوشش است. در زیر می‌توانید نمونه‌هایی از کانال‌های پرکاربرد برای تبلیغ محتوا را مشاهده کنید.
رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی در بازاریابی محتوا
با سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی می توانید به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید و آنها را به وبلاگ یا وب سایت سازمانی خود هدایت کنید.
پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی علاوه بر امکان دسترسی به میلیون‌ها نفر، به شما این امکان را می‌دهند که محتوا را بدون هیچ هزینه‌ای منتشر کنید، که این نیز محبوبیت آن را در بین مشاغل توضیح می‌دهد.
اگر می‌خواهید به هدف خاصی برسید، می‌توانید برای کمپین‌های تبلیغاتی که امکان تقسیم‌بندی دقیق‌تر را فراهم می‌کنند، هزینه کنید.
ایمیل ها
بازاریابی ایمیلی هنوز زنده است. این کانال دارای بیشترین ROI (بازده سرمایه گذاری) در میان کانال های رایج در استراتژی بازاریابی محتوا است.
همچنین به شما امکان می دهد از تقسیم بندی دقیق استفاده کنید و جریان های پرورشی را برای خودکارسازی کمپین های خود ایجاد کنید.
علاوه بر این، کانال دارای هزینه کم و قابلیت پیش بینی بالا برای مخاطبان هدف است.
پیام رسان های فوری
پیام رسان های واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام به یک پدیده ارتباطی بزرگ تبدیل شدند و یک کانال دیگر را برای بازاریابان محتوا باز کردند.
حساب های شرکتی در این برنامه ها در سراسر جهان در حال گسترش هستند و هر روز بیشتر برای ارتباط برندها با مخاطبانشان استفاده می شود.
8. تجزیه و تحلیل و اندازه گیری نتایج
اهداف بازاریابی محتوای خوب فراتر از دست یافتنی هستند. آنها همچنین قابل اندازه گیری هستند، بنابراین تعیین کنید که چه داده هایی را برای اندازه گیری پیشرفت خود جمع آوری می کنید، همچنین زمان و چند وقت یکبار جمع آوری کنید.
باز هم، هر کسب‌وکاری تا آنجا که نیاز به جمع‌آوری داده‌ها دارد متفاوت است، اما سعی کنید هر ماه یک‌بار شروع کنید و در صورت نیاز تنظیم کنید.
همچنین ایده خوبی است که چند معیار کلیدی را برای تماشای هفتگی انتخاب کنید تا مطمئن شوید که در هدف خود باقی می‌مانید. امکانات عبارتند از:
ترافیک وب سایت
بازدید از صفحه
فروش آنلاین و آفلاین برای محصولات جدید و موجود
اشتراک های ایمیل
اشتراک وبلاگ و شبکه های اجتماعی را دنبال می کند
نظرات وبلاگ و رسانه های اجتماعی
نرخ تبدیل
هیاهوی اجتماعی
معیارهایی که واقعاً انتخاب می کنید به شما بستگی دارد، اما مطمئن شوید که آنها از هدف اصلی تلاش های بازاریابی محتوای فعلی شما پشتیبانی می کنند.
داده های خود را به طور مکرر تجزیه و تحلیل کنید تا ایده ای محکم از میزان پیشرفت خود داشته باشید.
سپس، یافته های خود را با بقیه اعضای تیم یا چند نفر از همتایان مورد اعتماد خود در میان بگذارید. آماده باشید تا استراتژی فعلی خود را بر این اساس تطبیق دهید.
به یاد داشته باشید، چیزی به نام شکست در بازاریابی دیجیتال وجود ندارد. فقط تجربیات یادگیری وجود دارد، بنابراین زمانی که چیزی طبق برنامه ریزی در اولین تلاش پیش نمی رود، این را در ذهن داشته باشید.

10 فرمت محتوای کارآمد برای استفاده در استراتژی شما کدامند؟

1. پست های وبلاگ

پست های وبلاگ

پست های وبلاگ بهترین منبع برای بهبود استراتژی سئو هستند و به همین دلیل است که پایه و اساس استراتژی بازاریابی محتوا هستند. آنها مسئول جذب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو هستند.
برای نوشتن یک پست وبلاگ، ابتدا باید به کلمه کلیدی آن محتوا فکر کنید. تحقیق کلمات کلیدی برای اینکه ببینید مخاطب شما به دنبال چه چیزی است ضروری است. پس از آن، برای تولید متن به یک کپی رایتر نیاز دارید.
کپی‌رایترها طی سال‌ها تکنیک‌های مختلفی را برای نوشتن محتوا ایجاد کرده‌اند که خواننده را متقاعد می‌کند تا اقدامی انجام دهد، مانند خرید چیزی.
پس از نوشتن محتوا، باید آن را با فکر کردن به تمام قوانین سئو بهینه کنید. این بهینه سازی کلیدی است که محتوای شما را به جایگاه اول در موتورهای جستجو می رساند.

2. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یک قالب محتوایی است که اطلاعات را از طریق منابع بصری مانند تصاویر، وکتورها، گرافیک ها و تایپوگرافی زیبا و کاربردی به خوانندگان می رساند.
کارکرد اینفوگرافیک توضیح سریع و عینی چیزی است، به طوری که فرد بدون هیچ تلاشی فقط پیام را نگاه می کند و متوجه می شود.
فرآیند تولید اینفوگرافیک در ابتدا مانند پست های وبلاگ است، اما پس از بررسی، قبل از انتشار توسط یک طراح گرافیک طراحی می شود. این نوع محتوا ممکن است در صفحات فرود برای تولید سرنخ ارائه شود.

3.فلیم ها 

امروزه برای رقابتی ماندن در بازار آنلاین، گنجاندن ویدیوها در استراتژی بازاریابی محتوا الزامی است.
یافتن راهی برای جلب توجه مخاطبان بسیار مهم است و ویدیو قالبی است که می‌توان آن را در هر کجا که مردم هستند، از جمله زمانی که در حال انجام کارهای دیگری هستند، مانند انتظار برای مراقبت‌های پزشکی یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی، مصرف کرد.
بازاریابی ویدیویی ممکن است مخاطبان شما را به سرعت و کارآمد جذب کند. مردم نسبت به فرمت های دیگر محتوای ویدیویی بیشتری مصرف می کنند. این باعث می‌شود ویدیو یکی از بهترین انواع محتوا برای استفاده در استراتژی شما باشد.
همچنین، طبق گفته Think With Google، 80٪ از مردم هنگام تحقیق درباره محصولات برای خرید، بین جستجوی ویدیویی و آنلاین جابجا می شوند.
حتی اگر بعد از تماشای ویدئو تصمیم به خرید نگیرند، مدت زیادی تحت تاثیر ویدئو باقی می مانند.
اگر ویدیوی خود را در کانال یوتیوب پست می‌کنید، تکنیک‌های بهینه‌سازی وجود دارد که می‌توان از آنها برای تضمین یافتن ویدیوی شما توسط کاربران پلتفرم استفاده کرد.
استفاده از برچسب‌ها، توضیحات ویدئو، زیرنویس‌ها و پیوند دادن به صفحات دیگر مرتبط با محتوا چند نکته برای آن است.

4. کتاب های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی فرمت محتوای عالی برای ارائه در ازای اطلاعاتی مانند نام و ایمیل هستند. بازدیدکنندگان نمی توانند در برابر دانلود این نوع نشریه مقاومت کنند، به خصوص زمانی که موضوع مربوط به آنها باشد.
فراتر از دریافت اطلاعات مصرف‌کنندگان از طریق فرم‌ها در صفحات فرود، کتاب‌های الکترونیکی به شما این امکان را می‌دهند که عمیق‌تر در محتوا غوطه‌ور شوید و نکاتی را توضیح دهید که در یک پست وبلاگ معمولی به آنها پرداخته نشده است.
به همین دلیل، این قالب محتوا یک بسته کامل از منابع کارآمد برای رشد پایگاه پیشرو شما و در نتیجه افزایش فروش شما است.
تولید یک کتاب الکترونیکی شامل ایجاد و بررسی متن، مانند یک پست وبلاگ، و طراحی توسط یک طراح گرافیک است.

5. مطالعات موردی و توصیفات

مطالعات موردی و توصیفات بهترین تقویت کننده اعتبار برای یک برند هستند.
مطالعات موردی داستان موفقیت مشتری را که توسط شهادت آنها تأیید شده است، بیان می کند.
یکی از ویژگی های این نوع محتوا این است که می تواند برنامه ها و مزایایی را که محصول یا خدمات شما ارائه می دهد برجسته کند. شما می توانید مطالعات موردی و توصیفات را در وب سایت موسسه و در وبلاگ شرکت نیز قرار دهید.
برای تولید یک مطالعه موردی و گواهی، باید با مشتری مصاحبه کنید. از آنها بخواهید در مورد نوع مشکلی که سعی در حل آن داشتند صحبت کنند و نشان دهند که چگونه محصول/خدمت شما به آنها کمک کرد تا بر مشکلاتشان غلبه کنند.

6. پست های رسانه های اجتماعی 

پست های رسانه های اجتماعی 

پست های رسانه های اجتماعی می توانند محتوای منتشر شده در کانال های دیگر مانند وبلاگ ها را تبلیغ کنند.
چند راه برای استفاده از این کانال وجود دارد، اما جالب ترین راه ایجاد ارتباط با مصرف کنندگان و تحریک آنها برای تعامل با برند شما است.
در حالی که رسانه‌های اجتماعی برای توزیع محتوا از کانال‌های دیگر استفاده می‌شوند، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بستری باشند که محتوا مستقیماً روی آن ایجاد می‌شود (به اینستاگرام و استوری‌های فیسبوک فکر کنید).
تولید پست‌ها برای رسانه‌های اجتماعی شامل انتخاب تصاویر با کیفیت خوب برای نشان دادن پست‌ها و نوشتن متن‌های کوتاه و عینی همراه با دعوت به عمل است.

 7. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی

قبلاً اشاره کردیم که بازاریابی ایمیلی بهترین بازدهی را در استراتژی بازاریابی دیجیتال دارد. به همین دلیل است که امکان تقسیم بندی بسیار دقیق و با نتایج بسیار قابل پیش بینی را فراهم می کند.
جریان های پرورشی
جریان باید یک هدف داشته باشد و هر ایمیل باید خواننده را به سمت ایمیل بعدی سوق دهد تا زمانی که شخص پیام نهایی را دریافت کند و اقدام مورد انتظار را انجام دهد، مانند تماس با شرکت یا خرید یک محصول.
خبرنامه
خبرنامه ها برای انتشار اخبار مربوط به شرکت یا حتی برای اشتراک گذاری پست های وبلاگ جدید استفاده می شوند.

8. وبینار

وبینار

وبینارها فرصتی عالی برای ایجاد ارتباط با مصرف کنندگان و همچنین آموزش آنهاست.
در طول این پخش‌های زنده، علاوه بر استفاده از محتوای ایجاد شده برای نوشتن پست‌های وبلاگ جدید، می‌توانید به سؤالات مشتریان به صورت زنده پاسخ دهید.
برای تولید وبینار باید یک دستور کار و یک ارائه در مورد موضوعی که ارائه خواهد شد برنامه ریزی کنید. مهم است که مخاطبان خود را با مقدمات دعوت کنید و روز قبل را به آنها یادآوری کنید.
یک چک لیست با برخی جزئیات، مانند تأیید تجهیزات، بسیار مورد نیاز است تا مطمئن شوید که همه چیز برای رویداد آماده است.

9. پادکست

این روزها وقتی صحبت از محتوای آنلاین قابل مصرف به میان می‌آید، پادکست‌ها داغ هستند و درک دلیل آن کار سختی نیست.
مانند یک وبلاگ، پادکست یک راه ساده و کاربرپسند برای حفظ ارتباط مداوم با مخاطبان هدف شما ارائه می دهد.
این به شما کمک می کند پیام بازاریابی انتخابی خود را بدون فشار زیاد در مورد آن تقویت کنید، و همچنین اعتبار صنعت را به عنوان یک مرجع معتبر ایجاد کنید.
تولید پادکست‌ها نسبت به گزینه‌های مشابه محبوب مانند ویدیو نیز آسان‌تر و ارزان‌تر است، بنابراین روشی مقرون‌به‌صرفه برای تغییر کارها ایجاد می‌کنند.
شما می توانید از مجموعه کاملی از ابزارهای مفید برای کمک به ایجاد و تبلیغ کار خود استفاده کنید، اما باید چیزی واقعاً منحصر به فرد را به میز بیاورید تا این خدمات شما را به کار گیرند.
همچنین گزینه‌های نرم‌افزاری متعددی برای ویرایش، میزبانی و تولید پادکست در بازار وجود دارد که اگر ترجیح می‌دهید به تنهایی پرواز کنید، در نظر بگیرید.
همچنین می‌توانید در یک پادکست معتبر در حوزه یا صنعت خود به عنوان مهمان معتبر تبدیل شوید.

10. آگهی پولی

به عنوان یک بازاریاب، شما نمی خواهید بیش از حد به تبلیغات پولی تکیه کنید، زیرا واقعاً هیچ جایگزینی برای دسترسی ارگانیک و SEO وجود ندارد.
با این حال، هنوز هم بسیار شایسته است که بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای بزرگتر شما باشد.
بازاریابی محتوای تبلیغاتی پولی یک راه عالی برای یک شرکت جدید، نوظهور یا تغییر نام تجاری برای به دست آوردن شتاب، ایجاد سرنخ و ایجاد آگاهی از برند است.
همچنین بازدهی سریع، قابل اعتماد و قابل پیش بینی را ارائه می دهد – زمانی که استراتژی های بازاریابی را با ضرب الاجل های دقیق اجرا می کنید، همیشه یک مزیت بزرگ است.
بازاریابی محتوای تبلیغاتی پولی زمانی موثرتر است که با بازاریابی درونگرا همراه شود.
می‌توانید از طریق پلت‌فرم‌ها و راه‌های مختلف – از جمله رسانه‌های اجتماعی، مشارکت‌های محتوای حمایت‌شده، صفحات فرود و بنرهای کلاسیک – یک برنامه بازاریابی محتوای پولی را اجرا کنید، پس ادامه دهید و انتخاب کنید.
تلاش‌های تبلیغاتی پولی خود را راهی برای راه‌اندازی، ایجاد و تقویت شناخت برند برای شرکت و بازاریابی درون‌گرا به‌عنوان راهی برای افزودن عمق، ماهیت و طول عمر به تلاش‌های خود در نظر بگیرید.
تبلیغات پولی روشی فوق‌العاده برای قرار دادن شرکت شما بر روی نقشه است، اما در نهایت این تلاش‌های بازاریابی درون‌گرای شما خواهد بود که مشتریان سرسخت مادام‌العمر را جذب می‌کند.

6 بهترین ابزار های  بازاریابی محتوا

به طور طبیعی، حتی بهترین ابزارهای موجود امروزی نمی‌توانند یک استراتژی بازاریابی محتوای پایین‌تر را جبران کنند، اما مطمئناً می‌توانند روند انجام کار را به درستی ساده کنند.
در اینجا چند نمونه برای بررسی دقیق خود آورده شده است.
1. Google Docs
هیچ پروژه بازاریابی ، محتوای نمایشی یک نفره نیست.
Google Docs زحمت همکاری با تیم شما را در چندین پروژه، مهم نیست که در کجا قرار دارند، برطرف می کند. و رایگان است، بنابراین تضمین می‌شود که حتی در باریک‌ترین بودجه‌های کوتاه هم جا می‌شود!
2.Grammarly
حتی جزیی‌گراترین تولیدکنندگان محتوا نیز می‌توانند از نگاه دوم برای بررسی کار خود استفاده کنند و به برخی نقاط ضعف برای بهبود اشاره کنند.
grammarly برای شناسایی اشتباهات املایی، دستوری، و اسکن ضروری است که می تواند یک پست وبلاگ یا قطعه کپی موثر دیگری را خراب کند.
3. Canva
اگر در ایجاد محتوای بازاریابی برجسته جدی هستید، گرافیک های زیبا، حرفه ای و اصلی ضروری است.
Canva یک ابزار کاربرپسند است که سردرگمی را از روند حذف می کند، چه به دنبال ایجاد تصاویر منحصر به فرد برای همراهی با یک پست وبلاگ یا دارایی های بصری برای جذاب کردن وب سایت خود باشید.
4.Airtable
تمام داده‌هایی که کمپین بازاریابی محتوای شما به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل نیاز دارد، باید در جایی ذخیره شوند، و Airtable قطعا گزینه‌ای است که باید در نظر بگیرید.
این برای ذخیره تعداد زیادی داده و سازماندهی آن از شروع پروژه تا پایان ایده آل است. علاوه بر این، از دسترسی به تقویم‌های سرمقاله، ابزارهای ردیابی کمپین، رابط‌های مدیریت تأثیرگذار و غیره لذت ببرید.
5. BuzzSumo
اگرچه تقریباً مطمئناً به‌تنهایی ایده‌های محتوایی عالی به دست خواهید آورد، داشتن ابزار کاربرپسندی که در صورت نیاز به موارد بیشتری از آن استفاده کنید، ضرری ندارد.
BuzzSumo می تواند به شما کمک کند تا موضوعات داغ را برای تمرکز بر روی آنها و در نظر گرفتن آنها در چندین پلتفرم، و همچنین بدون در نظر گرفتن رهبران برتر فکری برای بررسی، کمک کند. همچنین برای ردیابی معیارهای مختلف عملکرد عالی است.
6.Ahrefs
و البته سئو برای هر محتوای بازاریابی که قصد ایجاد آن را دارید ضروری است.
Ahrefs حدس و گمان را از تحقیقات اساسی کلمات کلیدی خارج می کند تا به شما یک نقطه پرش قوی برای هر کمپین بدهد. همچنین برای اهداف ردیابی روزمره در مورد رتبه بندی کلمات کلیدی فعلی، کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند، نرخ ترافیک فعلی و موارد دیگر فوق العاده است.

نقش ROI (بازده سرمایه گذاری) در بازاریابی محتوا چیست؟

بازده سرمایه گذاری معیاری است که باید در تمام استراتژی های بازاریابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.
در بازاریابی محتوا تفاوتی ندارد: یکی از مهمترین معیارها و احتمالاً محبوب ترین معیار توسط مدیران و مدیران بازاریابی است.
این یک معیار بسیار ساده است که یک ایده کلی از عملکرد یک سرمایه گذاری به دست می دهد. برای محاسبه ROI، فقط مقداری را که به دست آورده اید منهای مقداری که خرج کرده اید بردارید و بر مقداری که خرج کرده اید تقسیم کنید. این بسیار مفید است، به ویژه برای کمک به تعریف و نظارت بر اهداف مشخص.
اگر کمی زمان بگذارید تا این روش را در کسب و کار خود اعمال کنید، مطمئناً نتایج خوبی خواهید دید، به خصوص اینکه تمام محتوایی که ایجاد می کنید به دارایی شرکت تبدیل می شود.

سخن پایانی 

همانطور که می بینید، بازاریابی محتوا در استراتژی بازاریابی دیجیتال ضروری است.ایجاد شخصیت خریدار، نوشتن محتوایی که خواننده را متقاعد می‌کند، داشتن یک سفر خریدار محکم و استفاده از کانال‌های مناسب، مطمئناً شرکت شما را بر رقیب قرار می‌دهد.
شما میتوانید برای کسب و کار خود از مشاوره های رایگان ما بهره ببرید کافیست از طریق فرم های ارتباطی با ما ارتباط برقرار کنید.

پیشگامان-کسب و کارت رو آنلاین کن 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *